یزدفردا:تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۴-قیمت لکسوس RX پنج میلیون تومان کاهش یافت

 

 

هفته جاری قیمت لکسوس RX معادل پنج میلیون تومان کاهش یافته است.
قیمت لکسوس RX پنج میلیون تومان کاهش یافت

قیمت باقی خودروهای وارداتی تغییر خاصی نسبت به نرخ این خودروها در هفته گذشته نداشته است.

به گزارش اخبار خودرو، قیمت روز خودروهای وارداتی در بازار به شرح زیر است:

نام خودرو شرکت سازنده کشور قیمت
سوناتا هیوندای کره جنوبی ۱۶۱ میلیون تومان
توسان هیوندای کره جنوبی ۱۴۸ میلیون تومان
النترا هیوندای کره جنوبی ۱۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
اسپورتیج کیا کره جنوبی ۱۴۹ میلیون تومان
سراتو کیا کره جنوبی ۱۱۴ میلیون تومان
اپتیما کیا کره جنوبی ۱۵۱ میلیون تومان
RAV4 تویوتا ژاپن ۲۰۸ میلیون تومان
یاریس هاچ‌بک تویوتا ژاپن ۱۰۴ میلیون تومان
کمری تویوتا ژاپن ۱۸۱ میلیون تومان
لکسوسRX تویوتا ژاپن ۵۷۰ میلیون تومان
بنز C200 بنز (۲۰۱۵ اتاق جدید) آلمان ۴۹۰ میلیون تومان
بنز E200 بنز آلمان ۴۲۰ میلیون تومان

منبع »ایسنا

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۴-تقاضای تایرهای دست دوم در بازار افزایش یافت

متاسفانه امروز اغلب صنف فروشندگان لاستیک و روغن در حال ضرر و زیان بوده و ناگزیر به فروش کالا زیر قیمت شده اند.
تقاضای تایرهای دست دوم در بازار افزایش یافت

عباس سماواتی ، افزود: در شرایط کنونی رکود بازار بسیاری از تولیدکنندگان و واردکنندگان نیز اقدام به کاهش حدودی ۲۰ درصدی قیمت نمودند و این حرکت موجب شده تا فروشندگان در کالایی که خرید قبل بوده متضرر شوند.

وی تصریح کرد : با حرکت اخیر تولیدکنندگان در کاهش قیمت همچنان بازار لاستیک و روغن با رکود شدید مواجه بوده و خریدار نیز بسیار کم است.

وی تاکید کرد : متاسفانه کاهش  قدرت خرید مردم و اوضاع نامناسب اقتصادی موجب ایجاد رکود در بازار شده است  از این رو چنانچه توان مالی مصرف کنندگان تقویت نشود شرایط بازار همین گونه بوده و رکود بر بازار حاکم خواهد بود.

وی در ادامه از اعمال سیاست جدید وزارت دارایی نسبت به فعالان در این صنف  انتقاد کرد و گفت : با تصمیم اخیر وزارت دارایی مبنی بر ثبت هر گونه خرید و فروش در سیستم نرم افزاری بسیاری از فروشندگان با مشکلات جدی مواجه شده و به تدریج در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند.

وی اظهار داشت :  بر این اساس وزارت دارای اعلام کرده که فروشندگان لاستیک باید نرم افزار صندوق را در جایگاه فروش نصب نمایند  در حالی که هم اکنون  که فروشندگان با کد متفرقه خریداری می کنند سود آنها یک درصد هم نیست از سویی در شرایطی که کارخانجات ۹ درصد نرخ مالیات بر ارزش افزوده را اعمال می کنند با نصب این دستگاه نه تنها فروشندگان نمی توانند ۹ درصد را اعمال کنند بلکه با دارایی  با مشکل مواجه خواهند شد.

وی گفت : با این تصمیم دولت متاسفانه فروشنده ای که ۵ میلیون در سال کار نکرده باید ۸ میلیون مالیات پرداخت کند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک ، فیلتر و روغن افزود : دولت باید از واحدهای صنفی حمایت کند و با شناسایی واحدهایی که در امدی ندارند حداقل ۵ سال این واحدها را از مالیات معاف نماید.

سماواتی تصریح کرد : متاسفانه بسیاری از فروشندگانی فاقد پروانه با وجود درامد بالا از پرداخت مالیات فرار می کنند در حالی که واحدهای دارای پروانه کسب با وجود در امد بسیار کم ناگزیر به پرداخت مالیات های بالا می شوند از این رو دولت باید با شناسایی این قبیل فروشندگان ، از این بخش از فروشندگان مالیات دریافت کند.

وی تاکید کرد : متاسفانه به دلیل مشکلات مالی و تحمیل هزینه هایی چون مالیات و آب و برق و غیره ، نزدیک به ۴۰ درصد از فروشندگان در این صنف ناگزیر به تعطیلی شدند.

وی همچنین با اشاره به کاهش توان مالی مصرف کنندگان از افزایش معامله تایر های دست دوم در بازار خبر داد و گفت : متاسفانه افت توان مالی مصرف کنندگان موجب افزایش تمایل به خرید  تایرهای دست دوم در بازار شده است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا