نشست شوراي اداري شهرستان تفت با حضور امام جمعه و فرماندار و جمعي از مديران دستگاههاي اجرايي و همچنين رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان يزد و جمعي از كارشناسان اين سازمان در محل فرمانداري تفت بر گزار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت، امام جمعه تفت در اين نشست آموزشي كه بررسي و تببين راهكارهاي تحقق شعار "اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل" مي پرداخت با تبريك اعياد خجسته ماه رجب و تبريك روز شوراها، معلم و كارگر، به اهميت تحقق اقتصاد مقاومتي در حوزه اقتصاد كشور اشاره كرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي(مدظله العالي) هرسال، اهم موضوعات كشور را در قالب پيام و شعار نوروزي به ملت عزيز ايران هديه مي دهند و همگان بايد در مسير تحقق اين شعارها بكوشيم.

"حجت الاسلام و المسلمين ابوالقاسم غفوري" ادامه داد: اگرچه هر سال پيام و شعار مخصوص به خويش را دارد اما اين موضوع، به منزله پايان شعارها در سالهاي قبلي نيست لذا بايد تحقق همه شعارها مدنظر باشد.

وي با بيان اين كه دشمن با همه ابزارها و توطئه هاي شيطاني قصد دارد روند رشد و صدور انقلاب را متوقف نمايد افزود: ما بايد در برابر بدخواهان انقلاب اسلامي، ابتكار عمل را در دست بگيريم و با تكيه بر نيروي انساني خويش، نسل جوان و افراد دلسوز و متفكر جامعه، كشور را به شكوفايي برسانيم.

امام جمعه تفت با بيان اين كه اقتصاد مقاومتي بايد در اولويت كاري مديران باشد گفت: اولين دستاوردها و شكوفه هاي اقتصاد مقاومتي بايد در شهرستانها نمايان شود.

فرماندار تفت نيز در ابتداي اين نشست با گراميداشت روز شوراها، معلم و كارگر، به مسئله تببين شعار "اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل" پرداخت و گفت: خوشبختانه طي سالهاي گذشته اقدامات فرهنگساز خوبي از سوي همه متوليان در حوزه فرهنگ در خصوص اقتصاد مقاومتي صورت گرفته است و الان در كارزار اقدام و عمل و تحقق اقتصاد مقاومتي قرار گرفته ايم.

"محمود زارع رشكويي" به برگزاري نشستهاي متعدد با مديران شهرستان براي شناسايي و احصاء اولويت هاي كاري دستگاههاي اجرايي تفت با رويكرد اقتصاد مقاومتي در سال جاري اشاره كرد و افزود: تلاش مي كنيم تا متناظر با برنامه و سياستهاي استاني، برنامه هاي اقتصاد مقاومتي در شهرستان را تنظيم نماييم.

وي با اشاره به رويكرد جهادگونه در پيگيري كارها، بر اهميت و جايگاه خدمت رساني خالصانه به مردم و رفع مشكلات اقتصادي و معيشتي جامعه تاكيد كرد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان يزد نيز در اين نشست با بيان اين كه توسعه در كشور تنها با مشاركت همه افراد و بخشهاي جامعه ميسر است گفت: اقتصاد دولتي، توسعه ايجاد نمي كند لذا بايد براي استفاده از پتانسيل عظيم مردمي در كشور در مسير تحقق اقتصاد مقاومتي، اطلاع رساني شفاف و روشني در همه ابعاد اين الگوي اقتصادي در اختيار آنان قرار گيرد.

"حميدرضا نصيري زاده" با بيان اين كه هركشور براي تعالي خويش، نيازمند الگويي متناسب با فرهنگ، توانمندي و پتانسيل هاي خويش است ادامه داد: لذا اولين ضرورت براي توسعه اقتصادي در كشور، تعريف الگويي بر اساس توانمندي ها و قابليتهاي ايران اسلامي است.

وي رسيدن به تعادل داخلي و خارجي، توزيع عادلانه درآمدهاي ملي و رشد منطقي توليد را از اهداف اصلي همه دولتها عنوان كرد و گفت: مسائل اصلي و عمده اقتصادي، اصولا در سه حوزه تشريعي، تحليلي و تدبيري قابل دسته بندي و تقسيم است.

نصيري زاده با اشاره به بيانات حكيمانه رهبر معظم انقلاب اسلامي(مدظله العالي) در خصوص اقتصاد مقاومتي و تبيين فرازهايي از بيانات ايشان گفت: براساس بيانات معظم له، اقتصاد مقاومتي الگويي بومي و علمي است كه برآمده از فرهنگ انقلابي و اسلامي و متناسب با شرايط امروز و فرداي كشور مي باشد.

وي با بيان اين كه اقتصاد مقاومتي تنها يك شعار نيست افزود: اقتصاد مقاومتي، شعوري است كه بر اساس شناخت درست توانمندي هاي كشور تعريف مي شود.

نصيري زاده ادامه داد: اقتصاد مقاومتي اقتصادي جنگي، رياضتي و دولتي نيست بلكه الگويي براي توسعه اقتصادي كشور مي باشد و اقتصاد بازي است كه ضمن درون زا بودن، برون‌گراست و تعامل با جهان بيرون را در دل خود جاي داده است. وي تاكيد كرد: اقتصاد مقاومتي از دل ظرفيت هاي كشور و توانمندي هاي عظيم مردمي مي جوشد.

وي با اشاره به مشخصه هاي اصلي اقتصاد مقاومتي اظهار داشت: درون‌زايي، برون‌گرايي، دانش‌بنياني، مردمي بودن و عدالت بنيان بودن، پنج مشخصه اصلي اقتصاد مقاومتي است كه بايد مدنظر قرار گيرد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي در ادامه با بيان اين كه براي هر يك درصد رشد اقتصادي در كشور نيازمند 10 هزار ميلياردتومان سرمايه گذاري عمراني مي باشيم ادامه داد: براساس برنامه چشم انداز، ايران اسلامي بايد در ده سال آينده به قدرت اول منطقه در حوزه هاي مختلف بدل شود كه اين مسئله، نيازمند عزمي جدي و همتي بلند است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا