نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه دانشگاه‌های تربیت معلم با مشارکت حوزه‌های علمیه فعالیت کنند، گفت: توجه آموزش و پرورش به مسائل دینی دانش آموزان افزایش یابد.
آیت‌الله محمدرضا ناصری در همایش تجلیل و تکریم از اساتید حوزه‌های علمیه خواهران یزد فلسفه وجودی حوزه‌های علمیه را هدایت و ارشاد انسانها دانست و اظهار داشت: حوزه‌های علمیه باید برنامه‌های خود را در مرکز قم مقداری بهتر و بیشتر توسعه دهند.
وی گفت: نباید برنامه‌های حوزه علمیه قم به برنامه‌های درونی و کارهای ویژه خودشان اکتفا پیدا کند بلکه باید یک سری کارهای مقدماتی انجام دهند که این کارها زمینه‌ساز دیگر حوزه‌های علمیه شود.
امام جمعه یزد در ارتباط با جامعه‌سازی اسلامی تصریح کرد: این عنوان باید باید به دو صورت بیان شود که یکی جامعه‌سازی اسلامی و دیگری اسلامی‌سازی جامعه است.
آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: این دو مقوله مرحله‌های جداگانه‌ای است و باید به روی هر دوی آنها کار کنیم اما جامعه‌سازی اسلامی را رها کرده‌ایم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه اسلامی سازی جامعه را هم به صورت نیم بند کار می‌کنیم، گفت: جامعه‌سازی اسلامی به معنای پرورش جوانان و نوجوانان برای یک جامعه اسلامی خوب است و اسلامی‌سازی جامعه هم به معنای این است که جامعه موجود را اسلامی کنیم و حرکتهای غیراسلامی که در آن صورت می‌گیرد را سامان دهیم.
وی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه قم نمی‌تواند مسئولیتش را نسبت به آموزش و پرورش قبول نکند، افزود: کار باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مباحث دینی بچه‌های ما از ابتدا در آموزش و پرورش قوی شود تا به نقطه‌ای برسد که ما بتوانیم آن را تکمیل کنیم.
امام جمعه یزد گفت: این کار را تا انجام ندهیم جامعه‌سازی اسلامی ما تقویت نمی‌شود و باید برای این موضوع به خوبی برنامه‌ریزی و اقدام صورت گیرد.
آیت الله ناصری ادامه داد: ما باید به داد آموزش و پرورش و کودکان، نوجوانان و جوانانمان برسیم، چرا که ما در حالی آنها را رها کرده‌ایم که بنیان فکری آنها در همین مدارس ساخته می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اهمیت توجه به دانشگاه‌های تربیت معلم، گفت: الان دانشگاهی به عنوان تربیت معلم تشکیل شده و همه افرادی که در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، معلم می‌شوند و اگر به مباحث دینی این افراد توجه نکنیم، آنها هم مباحث دینی دانش‌آموزان را تقویت نمی‌کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا