فرماندار يزد با بيان اينكه شوراهاي اسلامي روستا بايد به شرح وظايفي كه در قانون براي آنها مشخص شده اند، بپردازند گفت: برخي از افراد به دنبال حاشيه سازي هستند و قصد دارند با اين كار اعضاي شورا را در رسيدن به برنامه ها و اهداف خود دور سازند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، " محمود شاكري شمسي " در جمع روسا و اعضاي شوراهاي اسلامي روستايي بخش زارچ با تقدير از اقدامات شوراهاي اسلامي روستاي بخش زارچ اظهار داشت: تلاش هايي كه در راستاي عمران و آباداني روستاهاي برداشته مي شود خالصانه بود و قطعاً در ديدگاه مردم نيز كارهاي ارزشمندي خواهد بود.

فرماندار يزد با اشاره به كاهش قابل توجه اعتبارات عمراني در سال 94 افزود: با همكاري و برنامه ريزي هاي انجام شده و تعامل صورت گرفته با ساير ادارات برخي از پروژه هايي كه چندين سال پيگيري نشده بود مانند راه روستايي چرخاب، جاده دربيد و طامهر و ... به نتيجه مطلوب رسيد.

وي اضافه كرد: از هفته هاي آينده كارگروه توسعه عمران روستايي در شهرستان يزد برای بررسی مسائل و مشکلات روستاهای بخش زارچ تشكيل مي شود تا با حضور مديران و روساي ادارات و نهادها عمده مسائل و مشكلات روستاهاي شهرستان حل و فصل شود.

" شاكري شمسي " در ادامه با بيان اينكه شوراهاي اسلامي روستا بايد به شرح وظايفي كه در قانون براي آنها مشخص شده اند، بپردازند گفت: برخي از افراد به دنبال حاشيه سازي هستند و قصد دارند با اين كار اعضاي شورا را در رسيدن به برنامه ها و اهداف خود دور سازند.

فرماندار يزد خاطرنشان كرد: اگر اختلاف نظر و برداشت از موضوعی در ميان اعضاي شورا منجر به پيشرفت شود مطلوب است، چرا كه نظرات مختلفي در رابطه با يك موضوع مطرح و پس از بحث و بررسي بهترين آن انتخاب مي شود.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان بر تقويت فضاي وحدت و همدلي در ميان اعضاي شوراي اسلامي روستا نيز تأكيد كرد و اظهار داشت: مصوبات شورا پس از تأييد بايد با حمايت همه جانبه تمامي اعضاء اجرايي شود.

" شاكري شمسي " تعامل و همفكري با ساير دستگاه هاي اجرايي را در پيشبرد اهداف مهم و تأثيرگذار دانست و تصريح كرد: اگر بین شورای اسلامی روستا، بخشداري و سایر دستگاه ها وحدت، یگانگی ، همفکری و تعامل وجود داشته باشد، موفقیت در اجرای طرح ها و پروژه ها بیشتر و در نهایت رضایت مردم را در برخواهد داشت

وي خاطرنشان كرد: مردم خواستار تحقق وعده های انتخاباتی اعضای شورای اسلامی روستا هستند و از این رو توقع دارند اقدامات جدیدی در بحث مدیریت روستا اتفاق بیفتد.

فرماندار يزد خواستار فراهم نمودن زمينه براي حضور بخش غيردولتي در پروژه ها روستايي شد و ابراز داشت: مسئولين بايد با تسهيل و تسريع كارها و درخواست ها و حفظ احترام به خيرين و بخش خصوصي زمينه حضور فعال تر اين بخش را در پروژه هاي مختلف فراهم آورند.

" شاكري شمسي " همچنين با اشاره به نامگذاري سال 95 به عنوان " سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل " گفت: افزايش توليدات و اتكا به ظرفيت هاي موجود روستا و اجراي پروژه هايي با كمترين هزينه با بيشترين بهره وري و بازدهی از جمله مهمترين راهكارهاي تحقق اقتصاد مقاومتي در روستاها است.

فرماندار يزد در پايان بر پيگيري و رصد مسائل فرهنگي روستاها نيز تأكيد كرد و افزود: هویت هر فردي ريشه در فرهنگ دارد و پشتوانه حركت رو به جلوي جوانان امروز فرهنگ آنان است كه اگر اين امر به خوبي در جامعه نهادينه شود، شخصيت جوانان با مشكلات روبرو نمي شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا