جلسه هماهنگی کنگره شعر توحیدی با حضور فرماندارمیبد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در محل فرمانداری میبد برگزار شد.

در این جلسه بر هماهنگی و تمهیدات لازم جهت برگزاری این کنگره تأکید شد.

 فرماندارمیبد با اشاره به جایگاه شهرستان میبد درزمینهٔ بنیه‌های دینی و فرهنگی و ظرفیت‌های علمی گفت: شهرستان میبد با برگزاری این کنگره می‌تواند در سطح جهان معرفی شود.

حسین فلاح افزود: همه دستگاه‌ها موظف‌اند در برگزاری هر چه باشکوه‌تر این کنگره با دبیرخانه همکاری کنند و با ارائه بسته‌های فرهنگی و تاریخی، میزبان خوبی برای صاحبان شعر و ادب و قلم و فرهنگ کشور باشند.

علی غیاثی بابیان اینکه کنگره ملی شعر توحیدی قرار است در سی‌ام اردیبهشت‌ماه در شهرستان میبد برگزار شود افزود: بیش از 200 شاعر نامی از سراسر کشور قرار است در این کنگره شرکت کنند.

وی افزود: این کنگره از کنگره‌های بسیار خوب کشور است که مورد استقبال اصحاب شعر و ادب و فرهنگ کشور قرارگرفته است و تاکنون 600 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه دومین کنگره شعر توحیدی در شهرستان میبد ارسال‌شده است و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده همچنان به تعداد این آثار افزوده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کنگره شعر توحیدی را اتفاقی ادبی و فرهنگی خواند و خاطرنشان کرد: کنگره ملی شعر توحیدی دو بعد دارد که بعد اول تخصصی، ادبی و فرهنگی است که می‌تواند تأثیر زیادی بر شعر کشور، استان و شهرستان میبد بگذارد.

غیاثی با اشاره به موضوع کنگره تصریح کرد: این کنگره با توجه به موضوع توحیدی و توجه به وحدانیت، موضوع مشترک همه ادیان الهی است و ازاین‌جهت بعد جهانی دارد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود این کنگره را در سال‌های آینده به‌صورت بین‌المللی برگزار کرد و بسیاری از کشورهای جهان به‌ویژه کشورهایی که به زبان فارسی صحبت می‌کنند و وحدانیت خدا را قبول دارند در این کنگره مشارکت کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا