اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدر در اردیبهشت ماه سالجاری چهاربرنامه مهم فرهنگی و هنری اجرا می کند.

بمناسبت هفته گرافیک، دومین نمایشگاه آثار طراحان و کتب تخصصی این رشته در گنجینه فرهنگ و هنر یزدآغازشده است. این نمایشگاه تا ١٥ اردیبهشت در محل گنجینه فرهنگ و هنر واقع در میدان تاریخی خان یزد میزبان علاقه مندان و هنرمندان رشته گرافیک است.
.نخستین جشنواره استانی مد و لباس استان یزد از دیگر برنامه های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این ماه است.این جشنواره، به مدت دو روز در تاریخ ٣٠ و٣١ اردیبهشت درمجتمع فرهنگی و هنری آیت الله خاتمی در شهرستان اردکان برگزار می شود. این جشنواره در راستای توجه به پوشش اصیل ایرانی- اسلامی برپا خواهد شد که علاقه مندان تا ١٥ اردیبهشت فرصت دارند آثار خود را به دبیر خانه جشنواره که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد مستقر است ارسال نمایند.نخستین جشنواره مد و لباس دراستان یزد در سه بخش لباس بانوان،طراحی و علمی برگزار می شود.
همچنین دومین کنگره ملی شعر توحیدی نیز در شهرستان میبد برگزار می شود. به منظور ترویج شعر رسالت‌مند و الهی و ایجاد فضایی مناسب برای رویکرد شاعران به مسأله توحید و آفرینش اشعار با مضامین منطبق با نخستین اصل اعتقادی اسلام و نیز احیای شعرهای توحیدی شاعران بزرگ پارسی‌زبان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میبد با حمایت و همراهی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و  اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد دومین کنگره سراسری شعر توحیدی در دو بخش بزرگسال و کودک و نوجوان برگزار می‌کند.زمان برگزاری این کنگره 30 اردیبهشت ماه اعلام شده است.
در همین حال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بمناسبت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب درتاریخ 23اردیبهشت"روزیزد"را برگزار خواهد کرد.در این تاریخ با توجه به نامگذاری روز یزد در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مقرر شده است که برنامه متنوعی نظیرآداب و رسوم و فرهنگ یزدیها در معرض دیدعلاقه مندان قرار گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا