معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان یزد بر استفاده از تمامی ظرفیت ها برای توسعه رشته نجات غریق و غواصی در استان یزد تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ، در نشستی با حضور ابوالفضل کارگر معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ، مسعود ستوده نیا رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان ، سید احمد هاشمی رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای و آزاده دهقان مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش  و جوانان استان یزد ، علیرضا محمدی و مهری ستوده نیا دبیر و نایب رئیس بانوان هیات نجات غریق و غواصی استان یزد و جمعی از اعضاء این هیات و روسای هیات های نجات غریق و غواصی شهرستان ها که به میزبانی هیات نجات غریق و غواصی شهرستان اشکذر در مجموعه سرزمین موج های آبی رضوانشهر برگزار شد، پیشنهادات و راهکارها در جهت پیشبرد برنامه های سالجاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در این نشست گفت: نجات غریق، از جمله تخصص‌هایی است که روز به روز بر اهمیت آن در نجات جان انسان‌ها افزوده می‌شود؛ لذا انتظار می‌رود که جهت گسترش علوم نجات غریق، برنامه ریزی و تلاش شود.

ابوالفضل کارگر افزود: هیات نجات غریق و غواصی استان یزد اقدام های خوبی برای توسعه کمی و کیفی این ورزش در سال های گذشته انجام داده که باید با تعامل و همدلی در گسترش بیش از پیش این رشته و برگزاری دوره های مختلف آموزشی گام بردارد.

وی اظهار داشت: این هیات در بعد آموزش، حیات بخشی و کمک های اولیه تلاش می کند و به همین دلیل باید آموزش را در اولیت برنامه های خود قرار داده و با برگزاری دوره های مختلف مربیان و منجیان زیادی را تربیت کند.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: می‌توان از دیدگاه‌های مختلفی به نجات غریق و غواصی نگاه کرد. می‌توان نجات غریق را به عنوان یک شغل در نظر گرفت و یکی از ابعاد نجات غریق در کشور ما هم، در حال حاضر همین موضوع است.

مسعود ستوده نیا رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان یزد هم در این نشست گفت: وجود منجیان غریق در کنار شناگران باعث بوجود آمدن محیط آرام و باعث ایمنی و آرامش علاقمندان به شنا خواهد شد لذا یکی از هیات های مهم و حیاتی است که با سلامت جان افراد سر و کار دارد و براین اساس می بایست نگاه به حوزه ویژه باشد.

وی افزود: هیات نجات غریق و غواصی استان یزد با برنامه ریزی های خوب و پیگیری های مستمر به دنبال این است تا رشته نجات غریق در سطح استان توسعه و گسترش یابد و نفرات بیشتری را به این رشته جذب کند ، لذا انتظار می رود که روسای هیات های نجات غریق شهرستان ها نیز در این راستا برنامه ریزی و در طول سال برنامه های خود را برگزار و افراد جامعه را به این رشته ترغیب کنند.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا