به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، " زهرا مظفر " درآیین افتتاحیه مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان استان یزد اظهار داشت : تقارن این مسابقات با هفته معلم می تواند باعث خلق اثر در سپاس از معلم شود و به یادگار بماند.

وی برگزاری حضوری مسابقات هنرهای دستی و تجسمی در استان یزد را قابل تقدیر عنوان کرد و افزود : هنر در واقع محصول عالی سازندگی مغز یک انسان در برداشت های عقلی ودیداری درباره خویشتن، خدا و هرآنچه در جهان هستی می باشد و برای توصیف واقعیت آنها به کار گرفته می شود.

مظفر تصریح کرد: اثر هنری زمانی می تواند موفق شود که در راستای تعالی، تاریخ، فرهنگ و تمدن یک کشور قدم بردارد وامروز که دشمن درصدد نفوذ در فرهنگ وهنرکشور ماست خلق آثار هنرمندان با رویکرد ملی و اسلامی ضروری است .

وی تاکید کرد: اگر مسیر خلق آثار هنرمند از مسیر تمدن و فرهنگ و مذهب آن کشور خارج شود بهترین راه برای ضربه زدن به فرهنگ آن کشور است .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد نیز در این مراسم افزود: وظیفه آموزش وپرورش کشف و پرورش استعدادهای دانش آموزان است و این مسابقان نیز با همین هدف در حال برگزاری است.

" علی سرداری " گفت : سی و چهارمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان استان با رقابت 180 هزار دانش آموز در 53 رشته متعدد هنری و فرهنگی از سطح آموزشگاه آغاز شد و با 2 هزار و 300 نفر برگزیده که 800 نفرآنها به صورت حضوری و 1500 نفر به صورت غیر حضوری  به رقابت می پردازند به مرحله استانی رسید.

وی رشته های این دوره از مسابقات فرهنگی هنری را در زمینه های رسانه و فضای مجازی ، هنرهای نمایشی ، هنرهای تجسمی ، هنرهای دستی ، فیلم کوتاه و ادبی عنوان کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا