استاندار يزد در پیامی که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم و تجلیل از مقام آنان صادر کرد ، آورده است : آنچه مسلم است ارزش انسان ها ، به دانايي و فضيلت و پيشرفت كشور به عالمان و دانايان است و همه مرهون فداكاري اساتيد و معلمانی كه كاري خدايي دارند و " علم الانسان بالقلم " را مرام خويش ساخته اند، می باشد.

" سید محمد میرمحمدی"  پیامی به مناسبت هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم صادر کرد که  متن کامل این پیام به شرح زیر است :
دولت جان پرور است صحبت آموزگار
                                                                             خلوت بي مدعي سفره بي انتظار                     
فرا رسيدن هفته بزرگداشت مقام معلم كه با ياد و عطر شهيد و انديشمند بزرگ حضرت آيت ا... مطهري (ره) همراه است، فرصتي است گرانقدر براي بازشناسي و بازنگري به مقام شامخ معلمان و اساتيد و عرض ادب و احترام به ساحت عاشقاني كه مشعل هاي هدايت و شمع هاي فروزان محافل معرفت و فضيلتند، مي سوزند و مي سازند و گرمي و مهر و روشني مي بخشند.
معلمان چون نسيم نوبهاران در صبحگاه چمن ، وظيفه اي جز رستن و شكفتن ندارند و چون ابرهاي پربار انديشه جز باريدن نمي دانند و همه مشكلات را بر خود هموار مي‌سازند و نونهالان اين كشور را مي‌نوازند چندانكه گرماي دلنواز خورشيد بر شاخساران مي تابد.
اينجانب براي همه معلمان،  اساتيد ، مربيان و آموزگاران در همه سطوح آرزوي سلامتي ، سربلندي و توفيق دارم و اميدوارم در انجام وظيفه خطيري كه علاوه بر تعليم علوم و سبك زندگي و روابط حسنه اجتماعي دارند ، در گسترش اخلاق ، فضيلت و بصيرت در عصر شبيخون فرهنگي ، تلاشي ايثارگرانه و مضاعف داشته باشند.
همه مي‌دانند كه به آنان عشق مي ورزم و از خداوند متعال مي‌خواهم بنده و همه همكاران دولت تدبير و اميد را موفق بدارد تا آنطور كه شايسته و بايسته است قدردان اين قشر انديشه پرور ، علم آموز و آينده ساز باشيم و بتوانيم وظايف خود را در قبال آنان بخوبي ادا نمائيم و شاهد ارج نهادن دانش آموزان عزيز و اقشار مختلف جامعه نيز بيش از پيش از خدمات اين بزرگواران باشيم كه گفته‌اند:
آنچه نياموختم از اوستاد     سيلي ايام به من ياد داد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا