معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و منابع انسانی، در اولین جلسه انسجام‌بخشی صنعت آب و برق استان یزد در سال 95 که با حضور مدیران عامل این صنعت در شرکت برق منطقه‌ای یزد برگزار شد؛ حضور یافت.

اولین جلسه انسجام‌بخشی صنعت آب و برق استان یزد در سال95 با حضور معاون وزیر نیرو

معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و منابع انسانی، در اولین جلسه انسجام‌بخشی صنعت آب و برق استان یزد در سال 95  که با حضور مدیران عامل این صنعت  در شرکت برق منطقه‌ای یزد برگزار شد؛ حضور یافت.

 به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و منابع انسانی در سفر به یزد گفت: در شورای انسجام‌بخشی علاوه بر انسجام بیشتر مدیران باید بین کارکنان صنعت برق و آب نیز این انسجام‌بخشی صورت گیرد و در این بحث، با توجه به پتانسیل و پشتوانه فکری و فرهنگی یزد، این استان می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر استان‌ها باشد.

مهندس علی‌اکبر مهاجری در نشست با مدیران صنعت آب و برق استان یزد، جهت‌گیری مثبت برای ارتقای توانمندی کارکنان هریک از سازمان‌ها را با ارزش بیان و اظهار کرد: رویکرد ارتقاء توانمندی کارکنان صنعت آب و برق به‌خصوص در بخش پیمانکاری بسیار مهم و حیاتی است.

وی با تاکید بر ضرورت کنترل پیمانکاران صنعت آب و برق عنوان کرد: نظام‌مند شدن شیوه‌های نظارت بر عملکرد پیمانکاران و کنترل صلاحیت آنان به‌صورت مستمر؛ ضامن اجرای صحیح کار و حافظ سلامتی کارکنان این بخش است.

مهاجری تقویت نظارت عمومی به بخش غیردولتی و توجه به آموزش پیمانکاران توسط شرکت‌های صنعت آب و برق را ضروری خواند و ارتقاء توانمندی بخش پیمانکاری را به‌عنوان راه‌حل رفع بسیاری از مشکلات صنعت آب و برق برشمرد.

در ابتدای این نشست نیز محمدحسن صباغزادگان به عنوان رئیس شورای هماهنگی مدیران آب و برق استان با ارائه گزارشی از جلسات برگزار شده و اهم مصوبات این شورا، گفت: در سال ۹۴ تعداد ۱۱جلسه شورا تشکیل شده است که ۴۵ مصوبه داشته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هم‌اکنون با سنکرون شدن دو واحد گازی نیروگاه تابان با شبکه سراسری که با حضور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید؛ قدرت نیروگاهی استان یزد به 2280 مگاوات رسیده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد افزود: با اجرای طرح‌های ذخیره عملیاتی و تعطیلات و تعمیرات حداکثر پیک‌بار استان در سال گذشته، 1158 مگاوات بود که نسبت به سال گذشته دو درصد کاهش پیک‌بار را داشتیم.

صباغزادگان میزان افزایش طول خطوط انتقال انرژی استان در سال 94 را 6/7 درصد، افزایش ظرفیت ترانس‌های انتقال را 31 درصد و افزایش ظرفیت ترانس‌های فوق‌توزیع را 3درصد ذکر کرد.

رئیس شورای انسجام‌بخشی صنعت آب و برق استان یزد با اشاره به این‌که 3/2 درصد از تولید انرژی کشور در یزد است؛ رتبه استان در زمینه تولید انرژی در کشور را نهم دانست و گفت: یزد در بحث مصرف انرژی رتبه 12 کشوری دارد که غالب این مصرف نیز در بخش صنعت با 71 درصد صورت می‌گیرد.

در ادامه این نشست مدیران صنعت آب و برق به ارائه گزارش عملکرد و بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا