فرماندار يزد گفت: مردم يزد از گذشته بسيار دور با خلاقيت ها، ايده هاي خود توانسته اند در كوير يك همزيستي ايجاد نموده و يزدي آباد را در مركزيت ايران ايجاد نمايند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، اولين دوره مسابقات ملي سازه هاي ماكاروني در دانشكده فني امام علي (ع) يزد با حضور فرماندار يزد برگزار شد.

" محمود شاكري شمسي " در مراسم افتتاحيه اين مسابقات با بيان اينكه يزد به عنوان شهر دارالعباده و دارالعلم در سطح كشور معروف بوده است افزود: دانشگاه هاي يزد در سطح كشور به لحاظ علمي در جايگاه بسيار خوبي قرار داند كه اين ريشه در تاريخ داشته و ثمره و خروجي آن امروز بزرگان و مديراني هستند كه در مسئوليت هاي مختلف در سطح كشور در حال فعاليت مي باشند.

فرماندار يزد با اشاره به موفقيت 22 ساله دانش آموزان يزدي در كنكور سراسري اظهار داشت: اين موفقيت ناشي از تلاش معلمان، مديران، خانواده و دانش آموزان است كه در اين توفيقات در دوران تحصيلات دانشگاهي نيز ادامه مي يابد.

وي در ادامه به بحث خلاقيت و نوآوري يزدي ها از سالهاي بسيار دور در كوير اشاره كرد و گفت: مردم اين ديار از گذشته بسيار دور با خلاقيت ها و ايده هاي خود توانسته اند در كوير يك همزيستي ايجاد نموده و يزدي آباد را در مركزيت ايران ايجاد نمايند.

" شاكري شمسي " با اعلام اينكه مراحل ثبت جهاني بافت تاريخي شهر يزد در حال پيگيري است اضافه كرد: امروز اين بافت تاريخي يكپارچه و زنده كه به عنوان يك ايده و فكر خلاق از مردمان قديم يزد به ارث رسيده است، نظر گردشگران خارجي را به خود جلب مي كند.  

فرماندار يزد از قنات به عنوان يكي ديگر از نوآوري هاي يزدي ها در قديم نيز ياد كرد و تصريح نمود: در شهرستان يزد قنات هاي متعددي داريم كه برخي از آنها قريب به 100 كيلومتر طول داشته است و نكته مهم در ايجاد اين قنات ها استفاده از ساده ترين ابزارها همراه با خلق پيچيده ترين فرمول هاي مهندسي بوده است.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد با اشاره به سابقه يزد در پرورش بزرگاني در زمينه فرهنگي خاطرنشان كرد: يكي از بزرگان يزد حاج شيخ عبدالكريم حائري يزدي موسس حوزه علميه قم بوده است كه امروز اين مركز به عنوان افتخاري ارزشمند براي جهان تشيع به حساب مي آيد.

" شاكري شمسي " برگزاري اين مسابقات را فرصتي مناسب براي تمرين كارگروهي دانست و افزود: هم افراد شركت كننده در اين مسابقات پيروز هستند، چرا كه با شركت در اين دوره تجربه هاي جديدي را كسب نموده اند.

فرماندار يزد در پايان با اشاره به نامگذاري سال 95 به عنوان " سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل " ابراز اميدواري كرد دانشجويان دانشكده هاي فني سراسر كشور با خلاقيت و نوآوري هاي متعدد بتوانند در اين زمينه گام هاي موثري را بردارند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا