رییس و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد عصر روز شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه با حضور در منزل استاد پیشکسوت فرهنگی استان، زحمات و تلاش‌های وی در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را ارج نهادند.

در این دیدار که با ذکر خاطرات این پیشکسوت فرهنگی همراه بود رییس دانشگاه یزد از وضعیت بیماری وی جویا شد و برای شفای وی دعا کرد.

در زندگی مثبت باشید و مثبت بیندیشید
" حسین سعادت‌پژوه " که از سال ۸۲ تا کنون به علت بیماری در منزل بستری است با قدردانی از حضور مسئولان ارشد دانشگاه یزد گفت: من با دیدن شما شاگردانم در جایگاهی که قرار دارید، احساس باغبانی را دارم که نتیجه تلاش خود را با به ثمر رسیدن محصولات و شکوفایی گل‌هایش می‌بیند و از تماشای آنها لذت مضاعف می‌برد.
این پیشکسوت فرهنگی با ذکر تجربیاتی از دوران معلمی و بازنشستگی خود گفت: من با شاگردانم بسیار صمیمی و راحت بودم و برای حل مشکلاتشان هرکاری از دستم برمی‌آمد انجام می‌دادم.
وی که دانش‌آموزان زیادی را تربیت کرده و به جامعه تحویل داده است توصیه کرد: سعی کنید در زندگی خود مثبت باشید و مثبت بیندیشید، پست و مقام موقتی و زودگذر است، شما در مدتی که مسئولیت دارید باید به نحوی کار کنید که بعد از شما، نامی نیکو باقی بماند.
این معلم پیشکسوت ۷۲ ساله گفت: عمر در صورتی مفید است که انسان بتواند فعالیت داشته و خدمتی انجام دهد.
دکتر محمدصالح اولیاء که از شاگردان این استاد پیشکسوت است نیز با بیان خاطراتی از معلم خود گفت: مطلبی که من از معلم خود آموخته‌ام و هنوز به یاد دارم این است که کسر موفقیت یعنی کسری که مخرج آن توقع و صورت آن تلاش است یعنی هر چه سطح توقع کم و تلاش زیاد باشد به موفقیت بزرگتری در زندگی خواهید رسید.
دکتر قاسم برید لقمانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد نیز که از شاگردان استاد سعادت‌پژوه بوده است از خاطراتش با معلم خود گفت: مطلبی که تاکنون از استاد در خاطر من مانده این است که در اولین جلسه کلاس به ما گفت در اول جلد کتاب خود این شعر را بنویسیم "افسوس که ما پیر جهان‌دیده نبودیم روزی که رسیدیم به ایام جوانی".

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا