مديركل دفترامور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد گفت : در چند سال اخير ، فعاليت در قالب سازمانهاي غير دولتي در بين مردم گسترش يافته كه اين امر براي دولت فرصت بسيار مغتنمي است تا از ظرفيت هاي مردمي در كاهش آسيب هاي اجتماعي در جامعه استفاده كند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد ، مراسم افتتاح "مركز روزانه حمايت از كودك و خانواده آشيانه باران" با حضور مدير كل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري ، رييس شوراي شهر  و رئيس بهزيستي شهرستان يزد برگزارشد .
"مجيد جواديان زاده " در اين مراسم با اشاره به اهميت كار داوطلبانه در كمك به دولت ها در امر توسعه افزود : در اكثر كشورهاي پيشرفته كه از شاخص هاي بالايي در توسعه و كاهش آسيب هاي اجتماعي برخوردار هستند ، كار داوطلبانه به عنوان يك ارزش اجتماعي شناخته مي شود به طوري كه افراد سعي مي كنند با انجام كارهاي داوطلبانه براي خود وجهه اجتماعي كسب كنند و در بهبود مشكلات جامعه نيز مشاركت داشته باشند.
وي ادامه داد : كودكان به عنوان بخش آسيب پذير و در عين حال مهم جامعه همواره در معرض خطرات فراواني از جمله فقر اقتصادي ، بي توجهي والدين و تاثيرات مخرب رسانه ها هستند كه اين مسائل همگي مي توانند در تعيين نقش و جايگاه اجتماعي كودكان به عنوان نسل فرداي جامعه اثرگذار باشند .
جواديان زاده در پايان سخنان خود ، با تقدير از بنيان گذاران و كاركنان "مركز روزانه حمايت از كودك و خانواده آشيانه باران" ، اظهار اميدواري كرد: اين مركز بتواند در بهبود شرايط كودكان كار و خياباني در استان يزد تاثير گذار باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا