معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: نوع نگاه مدیریت ارشد استان به مسائل فرهنگی و اجتماعی ، مثبت است.

 روز دوشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه ، معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار یزد با رییس اداره توسعه و سلامت اجتماعی و رییس اداره آسیب های اجتماعی وزارت کشور دیدار و گفتگو کرد.
"محمد علی طالبی" در این جلسه اظهار داشت : تحول بسیار خوبی در دولت تدبیر و امید  با محوریت مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور در حوزه اجتماعی در حال انجام است که امیدوارم این روند ادامه یافته و جایگاه مسائل اجتماعی بیش از گذشته نمایان شود.
وی با اشاره به وجود شاخص های موفق در حوزه فرهنگی واجتماعی در استان یزد ، ادامه داد : یکی از مسائل نگران کننده در رابطه با این استان ، بحث مهاجرت است که استان یزد عنوان دومین استان مهاجرپذیر کشور را داراست .
طالبی تصریح کرد : این مهاجران که اغلب آن ها را اتباع بیگانه تشکیل می دهند ، به دلیل اشتغال وارد استان شده و برخی از آن ها سنخیت فرهنگی کمی با  مردم یزد دارند.
وی افزود: ایجاد اشتغال در استان ، موجب مهاجرت نیروهای بیکار با تحصیلات پایین  به یزد شده و هزینه هایی نظیر آلودگی محیط زیست و برخی از آسیب های فرهنگی و اجتماعی را به استان تحمیل می کند که برای رفع این مشکلات نیازمند نگاه ملی و هماهنگی های فرا استانی هستیم .
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ، با بیان اینکه استان یزد اقدامات خوبی در رابطه با طرح ساماندهی اتباع بیگانه در استان انجام داده است تصریح کرد : موفقیت کامل این طرح نیاز به همکاری ، تصمیم گیری ها و سیاست های کلان کشوری دارد .


توجه به آسیب های اجتماعی ، اولویت اصلی وزارت کشور


رییس اداره آسیب های اجتماعی وزارت کشور نیز در این جلسه اظهار کرد : اولویت اصلی وزارت کشور ، توجه به آسیب های اجتماعی و کاهش این آسیب ها می باشد .
"امیر هوشنگ عندلبیان " با اشاره به فرمایش  اخیرمقام معظم رهبری مبنی بر توجه  جدی سه قوه به امر کاهش اسیب های اجتماعی د رکشور خاطر نشان کرد : این تاکید و توجه رهبر فرزانه انقلاب فرصت مغتنمی برای همه ماست تا با تعامل با قوای دیگر بتوانیم گام های جدی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی برداریم .


استان یزد می تواند یک برند مدیریت اجتماعی باشد


رییس اداره توسعه و سلامت اجتماعی وزارت کشور نیز در این جلسه با اشاره به مغفول بودن حوزه اجتماعی در کشور عنوان کرد :  در دولت تدبیر و امید ، توجه ویژه ای به حوزه اجتماعی خواهد شد.
"لیلا باتمانی" ادامه داد : استان یزد جزء استان های خوب کشور و یک سرمایه اجتماعی محسوب می شود که باید ساختار سنتی آن حفظ شود و یزد می تواند در حوزه اجتماعی یک برند مدیریت اجتماعی باشد که استان های دیگر نیز آن را الگوی خود قرار دهند .
گفتنی است "مجید جوادیان زاده " مدیر کل دفتراموراجتماعی و فرهنگی استانداری د رابتدای این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده این دفتر در حوزه فرهنگی و اجتماعی را ارائه و از توجه و حمایت ویژه استاندار یزد و معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار  در رابطه با کاهش آسیب های اجتماعی قدر دانی کرد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا