فرماندار يزد با بيان اينكه خمير مايه شغل معلمي عشق و علاقه است گفت: دلسوزي ها و تلاش هاي معلمان در يزد باعث شده تا دانش آموزان يزدي در 22 سال گذشته بتوانند بيشترين سهم را در ورودي به دانشگاه ها و مراكز علمي داشته باشند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، مراسم تجليل از معلمان و بازنشستگان فرهنگي بخش زارچ با حضور فرماندار يزد، نماينده منتخب مردم شهرستان هاي يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي، بخشدار زارچ و جمعي از مسئولين برگزار شد.

" محمود شاكري شمسي " در اين مراسم با گراميداشت ياد و خاطره شهيد دكتر مرتضي مطهري و تبريك هفته گراميداشت مقام معلم اظهار داشت: همزماني روز معلم و روز جهاني كارگر بيانگر اين است كه هر دو قشر متعهد و زحمتكش جامعه به نحوي در توليد و سرمايه اين كشور سهم دارند.

فرماندار يزد  با تقدير از تلاشهاي آموزش و پرورش در كسب اين موفقيت ارزشمند تصريح كرد: نگاه تک بعدی به امر تعلیم و تربیت یکی از مهمترین آسیب های نظام آموزش و پرورش كه مي تواند در برخي از مواقع به اهداف فرهنگی و آموزشی مطلوب خود نرسیم. 

رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد اضافه كرد: موضوعي كه بايد در كنار اين موفقيت مدنظر قرار گيرد بحث ارتقاء توانمند سازي دانش آموزان و آماده نمودن آن ها براي قبول مسئوليت در آينده است.

وي با اشاره به تأكيدات دين مبين اسلام مبني بر احترام به معلمين گفت: در برخي از روايات احترام به هم اندازه احترام به پدر و مادر ذكر شده است.

فرماندار يزد ابراز داشت: تكريم و تجليل از معلمين نبايد منحصر به يك روز خاص شود بلكه بايد در طول سال به صورت متمادي صورت گيرد، چرا كه امروز همه افرادي كه در پست هاي مديريتي و در ديگر نقش هاي اجتماعي در حال فعاليت هستند از معلمين خود درس هاي بسيار زيادي را فرا گرفته اند.

" شاكري شمسي "‌ در پايان خاطرنشان كرد: معلم انسان ساز است و مي تواند با تربيت انسان هاي فعال و اثر بخش جامعه را به سمت تعالي و پيشرفت سوق دهد كه اين باقيات صالحاتي بسيار ارزشمند براي اين قشر متعهد و متخصص است.

در ادامه  اين مراسم نيز نماينده منتخب مردم شهرستان هاي يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي با گراميداشت بزرگ معلم انقلاب اسلامي استاد مطهري افزود: از ارزشهاي معلمان اين است كه دانش آموزان بهترين خاطرات خود را در دوران تحصيل با معلمان دارند.

" سيد ابوالفضل موسوي بيوكي " با اشاره به نامگذاري سال 95 به عنوان سال " اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل " تصريح كرد: آموزش و پرورش و معلمين مي توانند با پرورش انسان هاي توانمند و ارائه راهكارهاي علمي براي تحقق اقتصاد مقاومتي و در نهايت توسعه پايدار كشور نقش بسزايي داشته باشند.

وي با اعلام اينكه اقتصاد مقاومتي به معناي رياضت اقتصادي نيست اظهار داشت: امروز در دنيا جنگ اقتصادي است و همه كشورها به دنبال دستيابي به منافع خود هستند، پس اين اقتصاد مقاومتي كه بارها مقام معظم رهبري بر آن تأكيد داشته اند مي تواند راهگشاي ايران در عرصه اقتصاد باشد.

" موسوي " در پايان از آمادگي خود براي دريافت نظرات و پيشنهادهاي معلمان در زمينه هاي مختلف براي ارائه به مجلس شوراي اسلامي شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا