رئیس دانشگاه اردکان به مناسبت سالروز شهادت استاد مطهری و گرامیداشت مقام معلم پیامی صادر کردند. متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد ارجمند و معلم اندیشه مند شهید آیت الله مطهری که روز بزرگداشت مقام معلم نامگذاری شده است گرامی باد.

بی تردید معلمان و استادان در هر جامعه ای در پایه ریزی و ترسیخ و تعمیق فرهنگ مطلوب و تربیت صحیح و آماده سازی متعلمان برای دستیابی به اهداف عالی مادی و معنوی و رشد و پیشرفت متوازن و پایدار جامعه در تمامی حوزه ها نقشی تعیین کننده و انکار ناپذیر دارند. حرمت گزاری به مقام منیع معلم و اهتمام به شأن و منزلت وی اولین گام و توجه به خواسته ها و مطالبات طبیعی و حقیقی ایشان گام بعدی است که باید مورد توجه قرار گیرد. معلمان چشمان بیدار جامعه اند که بیش از دیگران مسائل، مشکلات، کاستی ها و نیازهای جامعه را می فهمند و برای رفع تنگناهای فرهنگی و علمی و تربیتی خون دل می خورند و بی هیچ چشمداشتی از جان عزیز خویش جهت ارتقاء و اعتلای جامعه اسلامی مایه می گذراند و تجلی عینی صبر در برابر ناملایمات زندگی هستند.

اینجانب که خود مفتخر به کسوت معلمی هستم روز معلم را صمیمانه و از عمق جان به یکایک شما اساتید فرهیخته، دلسوز، متعهد، انقلابی و دوستدار و استمرار بخش ارزش های اسلامی تبریک عرض می کنم و شادکامی و تندرستی و توفیقات روزافزون الهی را برایتان از درگاه باری تعالی مسئلت دارم.

ارادتمند و دعاگوی

حسین غفوری چرخابی

رئیس دانشگاه اردکان

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا