یادداشتی از محمد جواد قاسمیان: پس از حماسه 7اسفند و پیروزی مردم و حذف تندروها ویا باصطلاح بزرگان خودخواه و منفعت طلب جناحهای سیاسی که مشتبه شده بود مردم اسیر عقده گشاییهایشان خواهند شد، به همت جوانان  آن خطه بحث الحاق به یزد وارد فاز جدیدی شد.

هرچند برخی برای عقب نماندن از این حماسه دم از اتحاد زدند و نطقهایی مبنی بر اتحاد دو آخوند و بسط آن به مردم خواستند موقتا در تیتر اخبار قرارگیرند و بجهت هراس از حذف دستپاچه شده و سخنانی البته مورد انتظار بمیان اورد اما وکلای مردم فهیم دستگردان با درایت بیش از پیش پاسخ دادند. 

اما انچه که مبرهن است وآقایان بظاهر از آن مغفول مانده اند اینست که اتحاد مردمی در طبس پس از پیروزی انقلاب پر برکت اسلامی همراه با ندای خمینی کبیر(ره) اتفاق افتاده بود و دارالمومنین خود را زیر سایه ی ولی نعمت و رهبر معزز و مظلومش  در صحنه های مختلف  سیاسی و نمونه بارز آن در نظر سنجی و انتخابات اخیر بوضوح نشان داده است .

واپسین روزهای سال 91 بدنبال پیگیری های شخص امام جمعه  با نام مردم و رهبری که تا کنون نخبگان علمی و اجتماعی شهرستان از توجیه این ابتکارعمل  ناتوان بوده اند انتزاع از یزد انجام شد!

 و اما خبر امروز :

دکتر عبداله زاده نماینده مردم طبس در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در نطق روز شنبه ۱٢ اردیبهشت ٩۵ خود گفت: جناب آقای رییس جمهور همانگونه که مستحضر هستید شهرستان طبس در سال ۹۱ بدون هماهنگی و اطلاع با اینجانب بعنوان نماینده مردم در مجلس و همچنین مردم و مسوولین این منطقه از استان یزد منتزع شد.

دکتر عبداله زاده بیان داشت: این اقدام دولت از همان ابتدا با مخالفت بسیار شدید مردم مواجه شد و مردم نیز پیگیری های لازم  را از روشهای مختلف انجام داده اند که احقاق حقی شود و مجددا طبس به استان یزد ملحق شود.

وی افزود: نظرسنجی بسیار علمی و قانونی انجام شده مبین این ادعاست که مردم طبس خواهان برگشت به یزد هستند.

نماینده مردم طبس در این نطق از تریبون خانه ملت گفت: من از جنابعالی (رییس جمهور) تشکر می کنم که دستور رسیدگی مجدد را داده اید و از وزیر محترم کشور جناب آقای دکتر رحمانی فضلی نیز تشکر می کنیم که به خواست مردم طبس توجه کردند و دستور رسیدگی و اقدام لازم را داده اند.

وی افزود: امیدوارم جنابعالی دستور بفرمایید این خواسته بحق مردم تسریع شود و موجبات خرسندی مردم طبس فراهم شود.

در همین راستا نامه موافقت رییس مجمع نمایندگان استان یزد مبنی بر موافقت با بازگشت طبس به یزد و تاکید بر خواست مردم و قرابتهای فروان مردمان یزد و طبس تسلیم وزیر کشور شد .

 


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا