محمد اکبرنیا اظهار کرد: با چشم‌انداز جدیدی که در دوران پسابرجام به وجود آمده و گشایش فضای تعامل با کشورهای دنیا،‌ مذاکرات و تعاملاتی برای اعزام نیروهای کار داخلی به کشورهای پذیرنده صورت گرفته و بر همین اساس کشورهای استرالیا، آلمان، دانمارک، ترکیه و همچنین ایرلند نسبت به جذب نیروی کار ایرانی ابراز تمایل کردند.

وی با اشاره فعالیت حدود 80 مرکز کاریابی خارجی در کشور، از آمادگی کشورهای انگلیس، استرالیا و گرجستان برای ایجاد دفاتر هدایت نیروی کار خبر داد.

به گفته اکبرنیا، دفاتر هدایت نیروی کار وظیفه حمایت از شاغلان ایرانی خارج از کشور و ایجاد بسترهای اشتغال و فراهم سازی اعزام نیروی کار به خارج را برعهده دارند.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار در ادامه رشته‌های موردنیاز برای اعزام نیرو به استرالیا را پرستاری و پزشکی عنوان کرد و گفت: ترکیه برای مشاغل عمومی خود نیازمند نیروی کار است و آلمان نیز خواهان نیروی کار ماهر است که بر این اساس برنامه اعزام نیروی کار به این کشورها را در دستور کار داریم.

اکبرنیا توانمندسازی کاریابی‌ها و گسترش کاریابی‌های مجازی را از دیگر اقدامات پیش روی وزارت کار عنوان کرد و درباره آخرین روند واگذاری تصدی‌های وزارت کار به کاریابی‌ها، گفت: براساس بخشنامه معاونت روابط کار وزارت کار کلیه امور قابل واگذاری نظیر تشکیل پرونده بیمه بیکاری و اشتغال مجدد متقاضیان بیمه بیکاری به کاریابی‌ها سپرده شده و این امر از اردیبهشت ماه امسال انجام گرفته است.

وی در پایان با تاکید بر لزوم برخورد و مقابله با کاریابی‌های غیرمجاز، از هماهنگی با پلیس فتا و اداره اماکن برای شناسایی متخلفان خبر داد و تصریح کرد: بر اساس قانون، کاریابی‌هایی که به طور غیرمجاز فعالیت می‌کنند شناسایی و با آنها برخورد می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا