رسانه ها در بررسی مسائل اجتماعی نقش اساسی را بر عهده دارند و مقایسه این مسائل در جوامع دیگر و انتشار مشترکات و راهکارهای مناسب در جهت عملکرد مثبت حوزه اجتماعی از خدمات مطبوعات و رسانه هاست که می تواند جذابیت هم برای عموم مردم ایجاد کند.مدیرکل بهزیستی استان یزد صبح امروز در بازدید از روزنامه همشهری گفت: پرداختن به موضوعات فضای جامعه و معضلات اجتماعی از دیدگاه مردم نقشی است که رسانه های به خوبی می توانند ایفا کنند.

دکتر جلیل عفتی در ادامه صحبتهای خود به اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی اشاره کرد و گفت: در گذشته این افراد که در این مسیر قرار می گرفتند علاوه بر اعتیاد به خطرات اجتماعی دیگری هم دچار می شدند که شرایط دشوار تری را برای بیمار فراهم می کرد اما امروزه با آگاهی بخشی، جامعه این افراد را می پذیرد که باید با نگاه درمان در جهت رفع مشکلات آنها اقدام شود.

وی افزود: مهاجرت در مسائلی است که شهرها با آن درگیر هستند و نوع روابط اجتماعی و تحولات آن در سایه این مهاجرت ها قطعا در سرنوشت کشور تاثیر خواهد داشت که باید به نحو مطلوب مدیریت شود.

دکتر عفتی به موضوع دادگاه درمان مدار اشاره کرد و افزود: این موضوع در شورای مواد مخدر استان مطرح و به تصویب رسیده که بر اساس آن فرد معتاد در سیستم کنترل ترک اعتیاد برای مدت طولانی قرار می گیرد و بر اساس دستورالعمل های این طرح فرد معتاد ملزم به رعایت مسائل می شود

وی ابراز امیدواری کرد: این طرح در سال جاری با هماهنگی قوه قضائیه و موافقت بهزیستی کشور شروع شود.

مدیر کل بهزیستی استان یزد رویکرد درمانی اجتماع درمان مدار  TC را مثبت دانست و اظهار داشت: در این رویکرد فرد اصول زندگی را از ابتدا تمرین و مسئولیت پذیری را فرا می گیرد و از روز ورود در این مرکز کوچکترین مسئولیت به شخص واگذار می شود تا بتوانند به مرور و در انتهای دوره، مدیریت این سیستم را به عهده بگیرند.

دکتر عفتی افزود: در سال 83 موفق ترین اجتماع درمان محور کشور را داشتیم و افراد آن دوره هنوز در دوره پاکی هستند و باید گفت در TC حداقل سه ماه فرد باید در مسیر درمان حضور داشته باشد.

در ابتدای این دیدار سرپرست روزنامه همشهری در استان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها این روزنامه گفت: 70 درصد مطالب روزنامه تولیدی و در حوزه های شهری، اجتماعی، فرهنگی ، اقتصادی است.

سمیه گلابگیریان افزود: بخش ها و واحدهای اصلی این روزنامه شامل سازمان توزیع، آگهی، نیازمندی ها و تحریریه است که بیشترین فعالیت را دارند و برای هر طیف مطالب و موضوعات متفاوت تهیه و منتشر می شود.

وی اظهارداشت: ویژه نامه استانی همه روزه منتشر می گردد و یکی از بخش های اصلی در صفحه استانی  گفتگو با افراد شاخص و پرداختن به موضوعات اجتماعی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا