استاندار يزد گفت: مسئولان ارشد استان توجه ويژه اي به حوزه فرهنگي و اجتماعي دارند و در اين حوزه در دولت تدبير و اميد اقدامات خوبي انجام شده است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، عصر سه شنبه چهاردهم ارديبهشت ماه استاندار يزد و مديركل  حوزه استاندار با رئيس اداره توسعه و سلامت اجتماعي و رئيس اداره آسيبهاي اجتماعي  وزارت كشور و مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري ديدار و گفتگو كردند.
 استاندار يزد در اين ديدار ضمن تسليت سالروز شهادت حضرت امام موسي كاظم(ع) اظهار داشت: توجه به حوزه فرهنگي و كاهش آسيب هاي اجتماعي يكي از محورهاي اصلي استان است.
«سيدمحمد ميرمحمدي» ادامه داد: در اين حوزه كارهاي خوبي انجام شده كه تشكيل اتاق فكر توسعه فرهنگي استان با حضور علما و نخبگان برجسته يزد و تهيه نقشه راه توسعه فرهنگي استان كه عمليات اجرايي آن آغاز شده از آن جمله است.
وي افزود: در زمينه سازمانهاي مردم نهاد و تشكلهاي غيردولتي طبق گزارش مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري بيش از 600 تشكل مردمي داريم و گسترش همراه با هدف و برنامه و حمايت از اين سازمانهاي مردم نهاد در دستور كار قرار دارد.
ميرمحمدي تصريح كرد: برگزاري جلسات هم انديشي با اقشار مختلف فرهنگي، مذهبي و هنري و همچنين عناصر شبكه پودماني توسعه فرهنگي كه در حال تشكيل است و تشكيل شوراي توسعه فرهنگي در شهرستانها از ديگر اقدامات در حال انجام در اين حوزه است.
استاندار يزد اظهار داشت : استان يزد به علت صنعتي بودن يك استان مهاجرپذير است و قصد داريم با گسترش صنايع هايتك در اين استان شاهد حضور افراد با تحصيلات بالا و متخصص در اين صنايع باشيم تا برخي آسيبهاي اجتماعي ناشي از مهاجرت افراد با تحصيلات پائين تر به استان كاهش يابد.
ميرمحمدي در پايان سخنان خود خواستار تشكيل ستاد مديريت فرهنگي و اجتماعي آسيبهاي اجتماعي در استان و برگزاري جلسات اين ستاد شد.


كاهش آسيبهاي اجتماعي، اولويت اصلي وزارت كشور


رئيس اداره آسيب هاي اجتماعي وزارت كشور در اين ديدار گفت: توجه به آسيبهاي اجتماعي و كاهش اين آسيبها اولويت اصلي وزارت كشور است.
«اميرهوشنگ عندليبيان» با اشاره به تأكيد مقام معظم رهبري و رئيس جمهوري اسلامي ايران مبني بر توجه جدي به امر كاهش آسيبهاي اجتماعي در كشور افزود: اين توجه مسئولان ارشد نظام فرصت مغتنمي براي همه ماست تا با تعامل با قواي ديگر بتوانيم گامهاي جدي در راستاي كاهش آسيبهاي اجتماعي برداريم.


تعامل خوبي در استان يزد وجود دارد


رئيس اداره توسعه و سلامت اجتماعي وزارت كشور نيز در اين جلسه اظهار داشت: خوشبختانه دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد تعامل و همكاري خوبي با دستگاههاي اجرايي استان در راستاي توجه به حوزه اجتماعي دارد.
«ليلا باتماني» خاطرنشان كرد: شايسته است ساختار سنتي و بافت تاريخي يزد كه يك سرمايه اجتماعي محسوب مي شود حفظ و از ظرفيت خوب آن براي كاهش آسيبهاي اجتماعي در اين استان استفاده شود.
گفتني است «مجيد جواديان زاده» مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري در ابتداي اين ديدار گزارشي از اقدامات انجام شده اين دفتر در حوزه فرهنگي و اجتماعي را ارائه كرد و اظهار داشت: در حال حاضر  200سازمان مردم نهاد فعال در استان يزد در حوزه هاي مختلف در حال فعاليت هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا