در سال گذشته 28 درصد از نوزادان پسر یزدی به نام و القاب مبارک پیامبر اسلام مزین شدند.

علاقه مردم ایران به ائمه اطهار و واژه هایی با بار معنایی عارفانه ورای از یک علاقه معمولی است که در این بین علاقه مردم ایران به حضرت محمد(ص) وصف ناشدنی است بطوری که در پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال بیش از 10 میلیون ایرانی به نام محمد، القاب و کنیه‌های ایشان مزین می باشند .

مدیر کل ثبت احوال استان با تبریک فرا رسیدن عید با شکوه مبعث نبی مکرم اسلام ، از علاقه ی والدین یزدی برای انتخاب نام " محمد " و مشتقات آن برای نوزادان خود خبر داد.

سید محمد طباطبائی افزود : در سال گذشته 25 هزار و 741 مورد ولادت در ادارات ثبت احوال استان به ثبت رسیده که از این تعداد 13 هزار و 94 نفر پسر و 12 هزار و 647 غنچه ی نوشکفته هم دختر بوده اند .

وی افزود :  برای 3 هزار و 608 نوزاد نام مبارک " محمد " و ترکیبات آن همراه با سایر القاب پیامبر ختمی مرتبت نظیر : احمد ، محمود و مصطفی انتخاب شده که معادل 28 درصد کل متولدین پسر می باشد .

وی گفت : در سال جاری 185  گونه اسم  از مشتقات محمد به ثبت رسیده که در صدر آنها نامهای "محمد ، محمد طاها ، امیر محمد ، محمد حسین ، محمد مهدی ، محمد یاسین ، محمد امین ، محمدرضا و محمد جواد " می باشند .

طباطبائی تصریح کرد : در سال 94 در مجموع 815 گونه اسم برای نوزادان پسر انتخاب شده که 307 نام دارای فراوانی یک بوده است .همچنین از 1000 گونه اسم انتخابی برای نوزادان دختر نیز 440 اسم منحصر به فرد و با فراوانی یک به ثبت رسیده است .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا