اولین گزارش همزمان سفر به CeBIT 2010 :سبیت 2010 : قبل از عزیمت

یزدفردا :همراه فردائی یزدفردا   احمد ابراهیمی"عضو هیئت مدیره نظام صنفی رایانه ای استان یزد و مدیر کارگروه بازاریابی و صادرات IT مانند همیشه فردائ بودن خود را تکمیل نموده و اولین کزارش خود از سفر به آلمان را برایمان ارسال نموده و قطعا گزارشات تصویری این سفر نیز  در یزدفردا منتشر خواهد شد (البته امیدواریم که برای آقای ابراهیمی ارسال آن مقدور باشد )و انشالله با کمک ابراهیمی عزیز اولین تجربه گزارش مستقیم به فردائیان توسط یک فردائی را تجربه و  شاید فتح بابی باشد برای دیگر فردائیان که  می توان همه را در داشته های خود شریک نمود و هر ساله شاهد سفر های اف که راد مختلف از استان به دیگر کشورها هستیم که

حتی چند خط گزارش سفر آن نیز به گوش هیچ کس نمی رسد و به امید روزی که  حداقل مسئولین دولتی که با بودجه مردم به سفر های خارجی می روند گزارش مستقیم سفر خود را به مردم ارائه داده و همه را در سفر خود شریک نموده و به نوعی  بیشترین بهره را با کمترین هزینه داشته باشیم .

در پایان ضمن آرزوی توفیق برای دوست گرانقدر ابراهیمی عزیز اولین گزارش اورا  تقدیم می کنیم :


با تلاش بسیار فراوان و همت عالی دوستان عزیمت به CeBIT 2010 محقق شد، و الان که این کلمات را تایپ می کنم در تهران منتظررسیدن زمان پرواز هستم.
نکات جالب :
در تهران :
قبل از اعزام دو جلسه هماهنگی در دفتر نهاد فناوری ریاست جمهوری در تهران برگزار شد. البته ما تنها توانستیم در جلسه دوم حاضر شویم و توضیحات مختلفی بابت نحوه حضور، وضعیت غرفه جمهوری اسلامی ایران، حتی نحوه پوشش غرفه داران گفته شد و پیشنهاد لباسهای متحد الشکل نیز داده شد. در این جلسه کسانی که قرار بود در غرفه حضور داشته باشند، تعیین می شدند. خیلی دلم می خواست به آن سروران بگویم در نهایت شما تعیین کننده نهائی حاضرین نیستید و در حقیقت تعیین کننده اصلی کسانی هستند که در سفارت کشور آلمان نشسته اند و اصولا بی خیال آنکه چه کسی درخواست کننده است
و هدف وی یا جایگاه وی در کشور و ICT کشور چیست روادید صادر می کنند. اما راستش را بخواهید دیدم آنجا جائی برای اظهار وجود و لطیفه گوئی نیست. هرچند که واقعیت هم همان بود که نگفتیم .
برنامه ای که نهاد برای حمایت از ICT کشور با شرکت در نمایشگاه CeBIT ریخته است، بدون هر نکته و نظری خوب است. امید واریم اجرای مناسب ، نتیجه گیری درست و تداوم آن کمک کند تا بعدا هم در باره آن همینطور شفاف و با رضایت مندی نظر بدهیم.
کاری که شروع شده است مانند کاشتن بذری در دل خاک است که با رعایت همه اصول بدون شک محصول خواهد داد. عرض کردم با رعایت همه اصول. خداوند به کسانی که این کار را شروع نموده اند توفیق تداوم بدهد.
در یزد :
طی نشستی مشترکی که با حضور آقای مهندس قمی و آقای دکتر یاراحمدی برگزار شد، ضمن توضیح فعالیت در دست اجرا (نمایشگاه CeBIT)، اهداف نظام صنفی رایانه ای از انجام آن برشمرده شد و ریاست محترم پارک علم و فناوری یزد نیز ضمن استقبال بسیار، مقرر نمودند پارک در این نمایشگاه حضور موثر داشته باشد. همچنین مقرر شد تا برای سال 1389 برنامه ریزی بازاریابی نظام صنفی و پارک علم و فناوری یزد، با توجه به مشترکات بسیار، کاملا همسو آماده شده و همپوشانی داشته باشد تا بتوان ضمن استفاده از همه توانمندیها، بیشترین نتایج را نیز بدست آورد، که جای قدردانی بسیار دارد.
تلاش بسیاری نمودیم تا بتوانیم دسته گلی از همه توانائی های استان را فراهم کنیم . نفر به نفر تماس گرفته شد و توضیح داده شد. شرکت به شرکت و سازمان به سازمان پیگیری شد. خیلی ها اطلاعات دادند و مساعدت نمودند ( مثل پارک علم و فناوری یزد، مثل شرکت جهان الکترونیک یزد ). اما بعضی ها که جای تامل دارد از قافله عقب ماندند و البته جای تعجب هم دارد (مثل شرکت پیشگامان، مثل فاوا شهرداری یزد). دوستان یا به علت مشغله زیاد، یا باور نداشتن همه تلاشی که صورت گرفته است، کم رنگترین همکاری را داشتند. امید وارم به یاری خداوند متعال دستاورد یا دستاوردهائی نصیب
شود تا یخ های ناباوری و دلسردی در این صنف را آب کند.
نکته ضروری :
ذکر یک نکته ضروریست و آن هم اینکه حضور در CeBIT ، اگر مناسب نبود راسا توسط نهاد ریاست جمهوری حمایت نمی شد. قطع یقین، امروز در یزد فرصتهای کمی برای ارائه به بازار بزرگ ICT در اروپا و آمریکا وجود دارد، هرچند که دست خالی هم نیستیم. اما، فراموش نکنیم، حضور در این بازار فقط برای ارائه نیست، ما 90 درصد هدف خود را شناخت از نزدیک، لمس بازارو بویژه گشودن باب همکاری و اجرای پروژه های مشترک قرار داده ایم. یکی از سالنهای نمایشگاه اختصاص به Out source دارد. شاید اینجا جائی باشد که بازار کساد و راکد توانائی های صنف را بتواند انرژی و تکاپوی تازه دهد.
نکته دیگر که حاضرین سالهای قبل نمایشگاه از تجربیات خود گفتند آن بود که CeBIT محل حضور ایرانیان مقیم اروپا و آمریکا بوده، کسانی که قابلیتهای مختلفی داشته و از هر فرصتی برای مساعدت به هموطنان و همشهریان خود استقبال خواهند نمود و می توانند پل ارتباطی برای توسعه بازار داخلی و منطقه ای ما باشند. به بسیاری از دوستان توضیح دادم نگوئید ما چیزی برای CeBIT نداریم، شاید CeBIT چیزی برای شما داشته باشد. مدیر عامل یک شرکت تولید کننده بردهای الکترونیکی در شهرک صنعتی یزد می گفت : در سبیت از هر 10 نفر که به شما مراجعه می کند بین 7 تا 8 نفر آنها مشتری جدی بوده
و کمتر کسی در این نمایشگاه صرفا جهت تفریح می آید.
کلام آخر :
علی رغم آنکه عدم حضور آقای مهندس قمی در این سفر، به دلیل صادر نشدن روادید ایشان از سوی سفارت نا مانوس آلمان، برای من ( شخصا ) دقیقا به معنی از دست دادن یک حامی مجرب و توانمند که به امید راهنمائی ها و مدیریت وی راهی شده بودم، می باشد، اما به هر جهت فرصت را از دست ندادیم و تنها و تنها به امید مدد حق تعالی و نظر لطف ائمه طاهرین راهی می شویم. با این باور که CeBIT یک فرصت مغتنم است.
باز هم در فرصتی دیگر در خدمت شما خواهم بود
با تقدیم دعا و احترام



یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا