احتمال محرومیت فدراسیون جودو !

فدراسیون جودو سال گذشته در حالی اقدام به برگزاری دوره مربیگری جودو با دریافت مبلغ هشتصد هزار تومان از هر نفر نمود که نه تنها این مربیان پس از پایان دوره مدرکی دریافت نکردند بلکه مبالغ پرداخت نیز به آنها عودت داده نشد.

برخی از مربیان جودو کشور که در اسفندماه سال گذشته در سمینار مربیگری بین المللی در تهران شرکت نموده اند پس از عدم پاسخگویی مسئولان فدراسیون جودو قصد شکایت به کنفدراسیون جودو آسیا را دارند .


به گزارش «فردا» اسفند ماه سال گذشته فدراسیون جودو کشورمان در حالی با دریافت بیش از هشتصد هزار تومان از هر نفر یک دوره کلاس بین المللی مربیگری جودو با شرکت بیش از هشتاد مربی داوطلب برگزار نمود که پس از گذشت یکسال هیچ یک از شرکت کنندگان موفق به دریافت مدرک آسیایی نشدند.


این در حالی است که اتحادیه جودوی آسیا از برگزاری و قبولی هشتاد مربی ایرانی جهت صدور مدرک مربیگری بین المللی اظهار بی اطلاعی نموده است.


در این بین فدراسیون جودو سال گذشته در مقابل اعتراض شرکت کنندگان به مبلغ بالای هزینه شرکت و صدور حکم مربیگری آسیایی ادعا نمود که مبالغ شرکت کنندگانی که مردود شوند را عودت خواهد داد.


این در حالی است که تاکنون هیچ یک از شرکت کنندگان نتیجه ای از قبولی یا مردودی خویش دریافت ننمود و مبلغی نیز برگشت داده نشده است.


از سوی دیگر فدراسیون جودو مدعی شده بود که 000/150 هزار تومان از مبالغ فوق هزینه ثبت نام و اسکان و تغذیه شرکت کنندگان بوده و مابقی توسط رییس ایرانی کمیته آموزش جودوی آسیا دریافت شده است که کنفدراسیون جودو آسیا از دریافت مبلغ 500 دلار برای هریک از شرکت کنندگان اظهار بی اطلاعی کرده است.


از همین رو برخی از مربیان با تهدید فدراسیون جودو مبنی بر برگزاری کمیته انضباطی در صورت پیگیری قضیه مواجه شدند.


بنابراین گزارش در صورتی که فدراسیون جودو نتواند توضیح مناسبی برای این عملکرد خویش ارائه دهد امکان محرومیت فدراسیون جودوی کشورمان در صورت شکایت مربیان توسط اتحادیه جودوی اسیا وجود خواهد داشت .


لازم به ذکر است پیش از مسابقات آسیایی گوانگجو نیز معاونت ورزش بانوان سازمان تربیت بدنی نسبت به پرداخت تنها 900 هزار تومان از 5 میلیون تومان هدیه معاون رییس جمهور به بانوان جودوکار اعزامی به رقابتهای گوانگجو توسط رییس فدراسیون جودو اعتراض نموده بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا