اولیاء نماینده یزد دلایل سئوالات خود از وزیر علوم را تشریح کرد

یزدفردا :دو سوال  نماینده یزد از وزیر علوم در دستور کار قرار گرفت:عدم وجود استراتژی مشخص برای حل مشکل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی/ محدودیت مراودات علمی در کشور


به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:علی اکبر اولیاء در جلسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر علوم دو سئوال مهم را در خصوص علت محصور ماندن علم در کشور و نداشتن استراتژی در هدایت تحصیلی جوانان و فارغ التحصیلان بر اساس اصل 30 قانون اساسی مطرح می کند.

علی اکبر اولیاءدر خصوص سوال نخست خود از وزیر علوم، گفت: سوال نخستم را از وزیر علوم در خصوص اصل 30 قانون اساسی مطرح می کنم که بر اساس آن بعد از آموزش عمومی، تحصیلات تکمیلی دانشگاه باید متناسب با نیاز کشور باشد، این در حالی است که وزارت علوم در این زمینه استراتژی مشخصی به نظر من ندارد.


وی افزود: به عقیده من وزارت علوم با این بی برنامگی فقط دارد وقت جوانان و دانشجویان را در دانشگاه ها هدر می دهد و جوانان بعد از دانش آموختگی به راحتی نمی توانند وارد فضای کار شوند و در این زمینه باید پاسخگو باشد.


نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی از مبادلات علمی و فرهنگی با کشورهای خارجی به عنوان دومین سوال خود از وزیر علوم، یاد کرد و ادامه داد: بر حسب پاره ای نظرات، ما خود را در مرزهای علمی کشور محصور کردیم و فکر می کنیم تنها ما هستیم که اطلاعات کامل علمی داریم و همه چیز را بلدیم و این کافیست.


اولیا تاکید کرد: مراودات علمی ما محدود شده به یک سری کشورهای شرقی، این در حالی است که پیغمبر اکرم (ص) فرمودند به دنبال علم باشید حتی در چین.


این نمایند مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت علوم می بایست در جلسه این هفته کمیسیون موضع خود را در این زمینه مشخص کند، اظهار داشت: وزیر علوم باید برنامه خود را در راستای مراودات علمی توضیح دهد و بگوید چگونه می خواهد استراتژی خود را در این زمینه ادامه دهد.

منبع:مهر

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا