دکتر یاراحمدی:جشنواره ملی ایده های برتر مرجع شناسائی ایده های برگزیده است

رئیس سابق پارک علم و فناوری استان یزد گفت: جشنواره ملی ایده های برتر به عنوان مرجع شناسائی ایده های برگزیده با هدف حمایت از ایجاد و توسعه فناوری های نوین در کشور برگزار می شود.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی جشنواره ملی ایده های برتر، دکتر علیرضا یاراحمدی اظهارداشت: جشنواره ملی ایده های برتر به عنوان مرجع شناسائی، بررسی و انتخاب ایده های برگزیده با هدف حمایت و سرمایه گذاری از ایجاد و توسعه فناوری های نوین در کشوربرگزار می شود.

وی با بیان اینکه پارک های علم وفناوری به عنوان مراجع توسعه فناوری در کشور به شمار می روند، افزود: از مهمترین وظایف پارک های علم وفناوری در سطح کشور شناسائی نخبگان ایده پرور است.

رئیس ششمین تا هشتمین دوره جشنواره ملی ایده های برتر با تشریح فرایند تبدیل ایده به محصول، بیان کرد: مراکز نوآوری و رشد پارک های علم وفناوری پس از شناسائی نخبگان ایده پرور از ایده های برگزیده حمایت و زمینه تبدیل ایده به فناوری و محصول را فراهم می کنند.

وی ادامه داد: ایده های برتر پس از شناسائی باید در مجموعه هایی نظیر بازار ایده به نمایش گذاشته شده و به فروش برسد، به عبارت دیگر ایده پرداز در این بازارها به کسانی که قابلیت خرید را داشته باشند، ایده خود را عرضه می کند و یا اینکه ایده پرداز با همکاری وهمراهی پارک علم وفناوری زمینه تبدیل ایده به فناوری و محصول را فراهم می کند.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با اشاره به تجلیل از ایده پردازان در جشنواره ملی اید ها برتر، خاطرنشان کرد: تقدیر از ایده های برتر زمینه ساز تشویق وترغیب دیگر ایده پردازان به سمت و سوی ایده های دارای ارزش افزوده خواهد بود.

وی تاکید کرد: ایده هائی که رویائی نیستند، قابل استفاده بوده و مسیرو فرآیند روش تبدیل ایده به محصول مشخص شده باشد، باید مورد تقدیر قرار گیرند تاحرکت سایر ایده پردازان به این سمت تسهیل شود.

یاراحمدی همچنین ازدیگر اهداف جشنواره ملی ایده های برتر را ملی شدن جشنواره دانست و افزود: ملی شدن جشنواره اگرچه به عنوان هدف اصلی جشنواره مطرح نبود ولی به عنوان یک هدف استانی ومنطقه ای در دستور کار قرار داشت .

وی با بیان اینکه ملی شدن جشنواره نقش مهمی در کسب حمایت های بیشتر دارد، گفت: وزارت علوم وتحقیقات و فناوری از 2 سال گذشته در پشت برگزاری جشنواره ملی ایده ها برتر قرار گرفت و در سال گذشته این جشنواره با کسب تمام پارامترهای لازم به پایگاه و اعتباری ملی دست یافت.

رئیس سابق پارک علم فناوری استان یزد در تببین پارامترهای لازم برای ملی شدن جشنواره، بیان کرد: بهره گیری از داوران سایر جشنواره های ملی، حضور مسئولان عالی مرتبه مرتبط در شورای سیاستگذاری جشنواره و جهش قابل قبول ایده ها در 2 سال گذشته همراه با پراکندگی و گستردگی در سطح کشور از جمله شاخص های جشنواره ایده های برتر برای ملی شدن به شمار می رود.

رئیس سابق جشنواره ملی ایده های برتر در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره ایده های برتر با ملی شدن از جایگاه واعتباری ملی در سطح کشور برخوردار خواهد شد، که این موضوع ارزش و اعتباری برای استان و کشور خواهد بود.

گفتنی است، آئین تجلیل از برگزیدگان نهمین جشنواره ملی ایده های برتر با حمایت گروه پیشگامان کویر 24 آذر برگزار می شود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا