مردم دارالعباده در شب شهادت پنجمين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت؛ حضرت امام محمد باقر(ع)، با حضور پرشور در مراسم سالگشت ارتحال حضرت آيت الله  مدرسي (ره) بار ديگر  ارادت خود را به ساحت علم و تقوا به نمايش گذاشتند.

 امام جمعه موقت تهران در اين مراسم به تبيين نقش امام در جامعه پرداخت  و گفت: تمام موجودات در كنار امام ، حكم صفر در كنار عدد دارند كه به آنها اعتبار مي بخشد.

حجت الاسلام و المسلمين "كاظم صديقي" اظهار داشت: امام ؛ جلوه خداوند  و اسم اعظم الهي است كه در اعماق فكر ما وجود دارد.

وي با اشاره به حديث شريف ثقلين، افزود: محبت اهل بيت (ع) و توجه به قرآن كريم ، هر دو با هم  موجب سعادت انسان مي شود.

 اين استاد حوزه و دانشگاه تصريح كرد: برخي با ممنوعيت نقل احاديث قصد داشتند تا زمينه اجرائي آموزه هاي قرآن را براي هميشه از بين ببرند  اما با تلاش امامين صادقين(ع) اين زمينه اجرائي  حفظ شد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان ساخت: حضرت امام باقر(ع) با نشر احاديث و تربيت شاگردان فراوان در اين زمينه، اساس حوزه هاي علميه امروزين را بنيان نهاد.

صديقي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نقش علما در جامعه،اظهار داشت: نفوذ علما در جامعه امروزين در گرو همت بلند امام باقر و امام صادق(عليهما السلام) است.

وي افزود: يكي از شئون پيامبر(ص) ، طبابت و معالجه اخلاق است و علما در زمان غيبت اين وظيفه را به عهده دارند.

صديقي ايجاد امنيت باطني در بعد معنويت جامعه را يكي از رسالتهاي عالمان ديني برشمرد.

 امام جمعه موقت تهران، در ادامه ياد و خاطره حضرت آيت الله  سيد جواد مدرسي (ره) را گرامي داشت  و از درگاه خداوند متعال  براي اين عالم رباني علو درجات مسألت كرد.

حلم و بردباري، سعه صدر و مجاهدت از ويژگي هاي آيت الله مدرسي بود كه مورد اشاره  حجت الاسلام و المسلمين صديقي قرار گرفت.

اين استاد حوزه و دانشگاه در بخش پاياني سخنان خود، با اشاره به توطئه چيني مستمر دشمنان  انقلاب اسلامي، از فتنه سال 88 به عنوان بزرگترين فتنه تاريخ انقلاب ياد كرد.

وي گفت: دعاي حضرت ولي عصر (عج) ، پشتوانه نظام جمهوري اسلامي است.

مسئول دفتر نمايندگي  ولي فقيه در سپاه الغدير استان يزد، نيز در سخناني به بيان فرازهايي از زندگاني امام محمد باقر(ع) پرداخت و زنده مانده دين اسلام و مذهب تشيع را حاصل دوران زندگاني اين امام همام و حضرت امام جعفر صادق(ع) دانست.

حجت الاسلام و المسلمين " سبحانيان" اظهار داشت: حضرت آيت الله مدرسي ؛يكي از تربيت يافتگان مكتب امام باقر(ع) بود كه تمام عمر خود را صرف مجاهده و تبليغ و ترويج اسلام كرد.

يكي از روحانيون يزدي نيز صداقت، تتبع و اهل علم بودن و دقت ويژه در ذكر مطالب را از ويژگيهاي بارز حضرت آيت الله مدرسي دانست.

حجت الاسلام و المسلمين" صدرالساداتي"  جايگاه علم و علم آموزي در دين مبين اسلام را  يادآور شد و گفت: اگر كسب علم با نيت خالص الهي همراه  باشد مانع غرور ، حجاب و سقوط و تباهي مي شود.

مديحه سرائي و ذكر مصائب اهل بيت(ع) از ديگر بخشهاي اين مراسم معنوي بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا