رئیس سازمان بازرسی کل کشور می گوید در موضوع تایید صلاحیت نامزدها برای انتخابات ریاست جمهوری نباید تمام مسئولیت ها به دوش شورای نگهبان باشد

یزدفردا :در لابلای خبرهای امروز خبرهای خواندنی زیادی است که به خواندنش می ارزد و همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا سعی خواهند کرد با بازنشر خبر های انتخابی تحت عنوان در لابلای اخبار فرداییان را از آنها مطلع نمایند

پورمحمدی:

رد صلاحیت نامزدها به گونه‌ای نباشد که عده‌ای بگویند در کشور ما آزادی نیست

تمام مسئولیت‌ها بر دوش شورای نگهبان نباشد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور می گوید در موضوع تایید صلاحیت نامزدها برای انتخابات ریاست جمهوری نباید تمام مسئولیت ها به دوش شورای نگهبان باشد.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در گفت وگو با خبرآنلاین درباره اصلاح قانون انتخابات با بیان این که قانون انتخابات ایران نیازمند یک اصلاح جدی است، گفت: زمانی که در وزارت کشور بودم نامه ای خدمت مقام معظم رهبری فرستادم و تقاضا کردم که قانون انتخابات باید بازنگری شود؛ ایشان نامه را به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستادند و در دستور کار مجمع قرار گرفت.

 

رئیس سازمان بازرسی افزود: پس از تصویب اصلاح قانون انتخابات در کمیسیون مربوطه، چند بند آن نیز در صحن مجمع تصویب شد اما مطالب قانون به نحوی دیده می شود که باید سیاست های کلی انتخابات را مجمع تصویب کند و پس از آن برای تدوین قانون های عادی به مجلس ارسال شود.

 

وی تاکید کرد: با توجه به این که مجمع تشخیص نتوانست سیاست های کلی را تدوین کند مجلس اقدام به بررسی قواعد انتخابات ریاست جمهوری در قانون اصلاح انتخابات کرده است.

 

پورمحمدی با تاکید بر این که با کلیات آنچه در قانون اصلاح انتخابات آمده است موافقیم و به جزئیات آن کاری نداریم، گفت: در این قانون باید قواعد و اصولی را تعریف کنیم که رجل سیاسی و مذهبی یعنی چه و کسی که توانایی و کارایی لازم را برای انجام ماموریت ریاست جمهوری دارد چه شرایطی باید داشته باشد.

 

وزیر سابق کشور ادامه داد: در موضوع تایید صلاحیت نامزدها برای انتخابات ریاست جمهوری نباید تمام مسئولیت ها به دوش شورای نگهبان باشد که 1000 نفر شرکت کنند و شورای نگهبان پس از بررسی های فراوان بخش زیادی از این اسامی را رد صلاحیت کند و پس از آن عده ای بگویند در کشور ما آزادی وجود ندارد.

 

وی تاکید کرد: آنچه که مجلس شورای اسلامی درباره قانون انتخابات عمل می کند مفید است اما کامل نیست و قانون جامع انتخابات کشور باید تدوین شود.

 

پورمحمدی ضمن انتقاد تلویحی از تعلل ها با بیان این که اگر درباره موضوعی زودتر به فکر بیافتیم کسی به آن بها نمی دهد و اگر هم به موقع درباره آن موضوع اظهار نظر کنیم می گویند زمان برای این موضوع گذشته است، گفت: فعالیت تمام بخش ها در لحظات آخر انجام می شود و قانون گذاری نیز به همین ترتیب است و در موضوع اصلاح قانون انتخابات هم هر زمان که این قانون اصلاح شود مناسب است.

 

مصطفی پورمحمدی همچنین با اشاره به نامه نگاری های اخیر سران قوا تصریح کرد: این نوع گفت وگو ها در سطح رسانه ها جالب نیست چراکه این مسائل اولویت های اصلی برای کشور نیستند و گفت وگو باشد باید در مسائل اصلی باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا