اعلام آمادگی یک کاندیدای دیگر برای انصراف

 
دبیرکل جبهه پیشگامان خدمت از اعلام آمادگی متکی برای کناره‌گیری به نفع اصولگرایان خبر داد.

مسعود جورابلو دبیرکل جبهه پیشگامان خدمت ظهر امروز سه‌شنبه در نشستی خبری با بیان اینکه جبهه پیشگامان خدمت ذیل گفتمان اصولگرایی و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اعلام موجودیت کرد اظهار داشت: ما توانستیم ساماندهی خوبی از نیروهای خود داشته باشیم و استعداد‌های در حاشیه مانده را جذب کنیم.

جورابلو انتخابات را فصل مغتنمی برای آینده کشور و مشارکت عمومی دانست و تصریح کرد: ما معتقدیم که با قرائت نوین و متناسب با فضای اجتماعی باید در صحنه حاضر شویم.

دبیرکل جبهه پیشگامان خدمت ادامه داد: اعتقاد ما به تلاطم دین و حاکمیت است و در واقع به دنبال کارآمدسازی حاکمیت دینی هستیم و با کسانی که به دنبال جداسازی دین از حکومت هستند مواجهه معرفتی خواهیم داشت.

وی با اشاره به مراقبت از گروه‌هایی که به دنبال این جداسازی هستند یادآور شد: اصل اساسی دیگر برابر ما اصل مترقی ولایت فقیه است که ریشه قدمت آن به درازای اسلام می‌رسد.

جورابلو مهمترین مصداق فتنه را در انتخابات آینده ایجاد شبهاتی در بحث ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: هر گروهی با هر عنوانی باید التزام عملی خود را به چارچوب جمهوری اسلامی و ولایت فقیه نشان دهد و همه جریان‌ها از جمله جریان موسوم به انقلاب و جریان اصلاح‌طلب و سایر گروه‌ها باید در این زمینه عمل کنند.

دبیرکل جبهه پیشگامان خدمت از دستگاه‌های امنیتی تقاضا کرد که با حساسیت بیشتری برگزاری انتخابات را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه آرایش سیاسی کشور پس از تائید صلاحیت‌ها مشخص خواهد شد در خصوص انتخابات شوراها تصریح کرد: ما ظرفیت شورای شهر را بسیار بالا می‌دانیم و در واقع می‌توان گفت که ما شورای شهرداری داریم که از ظرفیت بالایی برخوردار است.

جورابلو با تاکید بر اینکه ما به صورت برنامه‌محور در انتخابات حاضر شدیم. از رایزنی جبهه پیشگامان خدمت با گروه‌های مختلف و لیست‌های اصولگرایی خبر داد.

وی با بیان اینکه اگر مطالبات حداقلی ما در شوراها محقق شود نیازی به لیست مستقل نیست افزود: اما از آنجایی که ما برای 22 منطقه مدیر معرفی کرده‌ایم آمادگی خود را برای ارائه لیست مستقل بالا می‌دانیم و در عین حال به دنبال اجماع هستیم که این موضوع در یکی دو هفته آینده مشخص خواهد شد.

دبیرکل جبهه پیشگامان خدمت تاکید کرد: اگر قرار باشد لیستی ارائه کنیم آمادگی داریم که یک لیست 31 نفره ارائه دهیم.

وی در خصوص ثبت‌نام هاشمی و مشایی در انتخابات یادآور شد: ما مواضع این آقایان را بررسی و پایش می‌کنیم و از این رو منتظر نمایش حضور افراد در انتخابات ریاست جمهوری هستیم البته پیام ما به آقای مشایی و هاشمی این است که مراقب اطرافیان خود باشند.

جورابلو با اشاره به ثبت‌نام متکی در روز آخر و با تاکید بر اینکه وی محکم پای انتخابات ایستاده است گفت: ما پس از تائید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان تشکیل جلسه خواهیم داد و جبهه پیشگامان کماکان از متکی حمایت می‌کند.

دبیرکل جبهه پیشگامان خدمت در خصوص کناره‌گیری متکی اظهار داشت: پیش‌زمینه‌‌های کناره‌گیری وی به نفع کسی تاکنون فراهم نبوده و نیست چرا که نقطه مبداء آن باید قبل از ثبت‌نام‌ها شروع شده باشد اما قطعا وی به نفع آقای هاشمی کنار نخواهد کشید.

وی در پاسخ به سوال فارس در خصوص کناره‌گیری متکی از انتخابات خاطرنشان کرد: متکی اعلام آمادگی کرد که اگر ساز و کار اجماع مشخص باشد و ذیل یک عقلانیت جمعی در جریان اصولگرایی شکل بگیرد، منافع گروهی را بر منافع غربی ارجحیت می‌دهد و از این رو این موضوع کنسل نیست.

شرط انصراف ولایتی از کاندیداتوری

 
علی اکبر ولایتی در گفت و گویی درباره انتخابات ریاست جمهوری آینده ، بحث معرفی وی برای نخست وزیری در زمان ریاست جمهوری آیت الله خامنه‌ای و رابطه ایران و آمریکا صحبت کرده است.
 
علی اکبر ولایتی در گفت وگو با فارس درباره احتمال کناره گیری اش به نفع هاشمی رفسنجانی گفت: بنده به نفع هیچ کس کنار نمی‌روم و تابع تصمیم ائتلاف سه نفره هستم. هر تصمیمی که ائتلاف سه‌گانه بگیرد که چه کسی بماند و دو نفر دیگر به وی کمک بکنند ما تابع این تصمیم‌گیری هستیم. اگر تصمیم این باشد غیر از من هر یک از آن دو نفر یعنی آقای دکتر حداد عادل و یا آقای دکتر قالیباف نامزد انتخابات شوند طبیعی است که بنده کنار می‌کشم ولی حتماً به کسی که کاندیدای ریاست جمهوری است کمک می‌کنم تا رأی بیاورد. خارج از این، هیچ مکانیسم دیگری منتهی به کنار کشیدن من نخواهد شد.
 
اهم سخنان ولایتی در ادامه می آید:
 
بنده در مهر ماه سال 1360 به عنوان اولین نخست وزیر در دولت ایشان معرفی شدم اما به دلیل مخالفت سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی رای نیاوردم. آن زمان هنوز شکافی بین سازمان مجاهدین رخ نداده بود لذا تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا آقای موسوی نخست وزیر شود. یک قول و قرار اعلام نشده‌ای با هم داشتند که یک سری سمت‌های کابینه به سازمان مجاهدین داده شود که همین هم شد.
 
سال 64 هم در دوره دوم ریاست جمهوری مقام معظم رهبری به بنده پیشنهاد کردند که من را به عنوان نخست وزیر به مجلس معرفی کنند. اما باز عده‌ای خدمت امام(ره) رسیدند و گفتند که اگر آقای موسوی عوض شود وضع جبهه‌ها تغییر می‌کند.حضرت امام(ره) هم چون موضوع جنگ برایشان اولویت اول را داشت موافق نبودند. آیت‌الله خامنه‌ای هم فقط بنا به تبعیت از امام(ره) موسوی را مجددا به مجلس معرفی کردند. در مجلس 99 نفر به آقای موسوی رأی ندادند که البته خیلی تحت فشار قرار گرفتند. در یک جلسه‌ای که این نمایندگان بعد از انتخاب آقای موسوی با رئیس جمهور آیت‌الله خامنه‌ای داشتند حضرت آقا در آن ملاقات فرمودند کسانی که به موسوی رای ندادند و مخالف هستند 99 نفر نبودند 100 نفر هستند که یکی از آنها من هستم.
 
شرایطی که مورد نظر مقام معظم رهبری برای مذاکره است از سوی آمریکایی‌ها فراهم نشده است. البته این شرایط غیرعادی و خارق‌العاده‌ای نیست بلکه در چارچوب حقوق حقه جمهوری اسلامی ایران است. آمریکایی‌ها باید قبول کنند که دوره شاه گذشته و ایران یک کشور مستقل قدرتمند است. اگر حرفی دارند می‌توانند در وضعیت احترام متقابل و در شرایط مساوی مطرح کنند و ثابت نمایند که سوء نیت ندارند و از اقداماتی که علیه ملت ایران از تاریخ 28مرداد تا به امروز و علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران انجام داده‌اند، پشیمان هستند.

عارف به نفع هاشمی انصراف می‌دهد

 

یک شخصیت نزدیک به محمدرضا عارف تاکید کرد: محمدرضا عارف در اجرای تصمیم راهبردی خود که پیش از این اعلام کرده اند به نفع آیت الله هاشمی رفسنجانی از کاندیداتوری انصراف خواهد داد.
به گزارش مهر، حسن رسولی با تاکید بر اینکه عارف طبق نظر قبلی خود با هاشمی با خاتمی رقابت نخواهد کرد، اظهار کرد: اینکه روش اجرای این سیاست راهبردی به چه صورت اتخاذ شده است هنوز مشخص نیست.

رسولی افزود: به دلیل اینکه حضور هاشمی رفسنجانی دقایقی پیش انجام شده هنوز مشخص نیست که نحوه اجرای این سیاست چگونه است.

حضور احمدی‌نژاد در وزارت کشور تمام نقشه‌های چند ماهه دولت را عیان کرد

شرط قدیری‌ابیانه برای انصراف از کاندیداتوری/ اقدامات مشایی در مکزیک را به شورای نگهبان نوشتم


 قدیری ابیانه از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، اجرای راهکارهای مناسب برای حوزه های اقتصادی، امور اداری، نفت و فرهنگی را در دولت آینده مهم خواند و گفت: اگر نامزد اصولگرا با مقبولیت عمومی متعهد به اجرای این امور شود لزومی برای حضور در انتخابات نمی‌بینم.

محمدحسن قدیری‌ابیانه در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه در شرایط کنونی مهم‌تر از حضور هاشمی در عرصه انتخابات، اقدام عجیب احمدی‎‌نژاد در همراهی و حمایت از مشایی است، گفت: حضور احمدی‌نژاد نشان دهنده این است که برگزاری تمام سفرهای استانی و حضور مشایی در کنار احمدی‌نژاد تنها با هدف تبلیغات انتخاباتی بوده است.

سفیر سابق ایران در مکزیک، با اعلام اینکه احمدی‌نژاد با برگزاری نمایش‌های غیرمتعارف برای تبلیغ مشایی طی چند ماه صدها میلیارد تومان از بیت‌المال هزینه کرد، افزود: این اقدام احمدی‌نژاد توهین به شعور ملت است.

وی از ارائه نامه‌ای به شورای نگهبان خبر داد و گفت: این گزارش مربوط به نمایش مجسمه‌های مستهجن در مکزیک از سوی مشایی به عنوان نماد تاریخ و فرهنگ ایرانی است.

قدیری‌ابیانه با یادآوری تنش‌های ایجاد شده در ستاد انتخابات وزارت کشور، توضیح داد: زمانی که احمدی‌نژاد و مشایی سکوی خبری را ترک کردند، من به بالای سن رفتم و درمورد تحویل مدارک به شورای نگهبان با خبرنگاران صحبت کردم و نسبت به هزینه کردن رئیس‌جمهور از بیت المال به نفع جریان انحرافی اعتراض کردم که در این زمان یکی از همراهان مشایی روی سکو آمده و تمام میکروفن‌ها را به زمین زد و بلندگوها را قطع کرد، من هم بدون توجه به این موضوع با صدای بلند به مطرح کردن مطالب خود ادامه دادم.

وی با تأکید بر اینکه به طور حتم من معیار رجل سیاسی و مذهبی دارا هستم، افزود: این علت خوبی برای کاندیدا شدن است، البته تشخیص نهایی برعهده شورای نگهبان است و من هم به طور کامل به نظر شورای نگهبان تمکین می‌کنم.

قدیری‌ابیانه در پاسخ به سوالی درباره امکان کنارگیری از عرصه انتخابات به نفع کاندیدای خاص، تصریح کرد: برای من مهم اجرای راهکارهای مورد نظرم درباره موضوعات اقتصادی، امور اداری، نفت و فرهنگی است، از این رو اگر کاندیدایی اصولگرا با مقبولیت عمومی متعهد به اجرای این امور شود من لزومی برای حضور در انتخابات نمی‌بینم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، با بیان اینکه من به دنبال گفتمان جدید و متفاوت در کشور هستم، یادآور شد: متأسفانه بسیاری از وعده‌های کاندیداها غیرعملی است./

جوانفکربه نفع مشایی انصراف داد

 
علی اکبر جوانفکر در بیانیه ای ضمن کناره گیری از انتخابات گفت: از عموم مردم ، علاقمندان و هواداران عزیز دعوت می کنم تا در 24 خردادماه به مهندس اسفندیار رحیم مشایی رای دهند.

به گزارش مهر،علی اکبر جوانفکر مدیرعامل سابق ایرنا و مدیر موسسه مطبوعاتی ایران ضمن استعفا از نامزدی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بیانیه ای آورده است:

"حضور معنادار اینجانب در عرصه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، اثبات این حقیقت بود که نسبت ها و اتهامات بی اساس جماعتی زیاده خواه و رنج و مرارت های ناشی از بی عدالتی و به حبس افتادنی ناصواب، نه تنها انگیزه های خدمت و تلاش صادقانه برای پیشرفت و اعتلای کشور و عزت و سربلندی ملت رشید ایران را در اینجانب کاهش نداده بلکه باور و اراده ام را به ادامه این راه روشن استحکام بخشیده است.

ارزش ذاتی انتخابات ریاست جمهوری بالاتر از انتخاب یک نفر برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری است، زیرا ملت ایران از رهگذر این انتخاب، یک بار دیگر بر دوام و پایداری نظام سیاسی برآمده از خون پاک صدها هزارتن از بهترین جوانان این سرزمین ، مهر تایید می زند و به دنیا اعلام می کند که برای پشبرد اهداف و آرمانهای والای انقلاب اسلامی ، همه سختی ها را به جان خریده است. از این رو به سهم خویش ، عموم ملت ایران را به مشارکتی گسترده و مقتدرانه در پای صندوقهای رای و حضوری موثر و تعیین کننده در انتخاب و گزینش رئیس جمهور آینده فرا می خوانم.

در هشت سالی که گذشت، به رغم همه بداخلاقی ها ، کارشکنی ها و اخلال گری های جماعت زیاده‌خواه، با همت انقلابی و اراده استوار دکتر محمود احمدی نژاد ، گامهای بلند و ماندگاری در مسیر پیشرفت همه جانبه کشور و تعالی مادی و معنوی ملت ایران به پیش برداشته شد، ارتباط نزدیک و صمیمانه میان دولت و ملت برقرار گردید و دولتمردان در مقام تصمیم گیری، خواسته ها و نیازهای مردم را مبنای کار خویش قرار دادند و اگر عناصر نفوذی ، خیانتکار ، مزاحم و قدرت طلب ، آثار تخریبی خود را در اقتصاد کشور بر جای نمی گذاشتند، طی یک سال اخیر نیز مانند هفت سال پیش از آن شاهد اقتصادی باثبات و شکوفا بودیم و ملت ایران امروز در موقعیتی بالاتر و برخوردار از شور و نشاطی افزونتر در صحنه انتخابات حضور می یافت.

اینجانب به عنوان یک عضو بسیار کوچک از پیکره عظیم ملت نستوه ایران ، راه نجات را در ادامه دولت مردمی ، انقلابی و ارزشی دکتر احمدی نژاد می دانم و از همین رو در احترام به نظر و تشخیص ایشان ، ضمن استعفا از نامزدی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، از عموم مردم ، علاقمندان و هواداران عزیز دعوت می کنم تا در 24 خردادماه با انتخاب مهندس اسفندیار رحیم مشایی ، فرصت لازم را برای برداشتن گامهایی بلندتر در مسیر عزت ، پیشرفت ، سرافرازی ، شکوفایی و آبادانی کشور فراهم آورند و با انتخاب صحیح و هوشمندانه خود ، مانع از حاکم شدن اراده عناصر فسیل شده و از رده خارج ، بر سرنوشت ملت ایران و فرصت سوزی های غیرقابل جبران شوند."

 والسلام علی من التبع الهدی
 علی اکبر جوانفکر
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا