(انتخابات مجلس هشتم)404
یزدفردا :در پی انتشار مطلب بر رسی دلائل شکست اصلاح طلبان استان یزد در انتخابات مرکز استان  در یزدفردا اقای احمد طالبی در یادداشتی به مطلب مورد اشاره پاسخ داده که با هم مرور می کنیم
چه کسی شکست خورد؟
احمد طالبی
سایت یزد فردا در یادداشتی به قلم فردی ناشناس! مدعی شده که اصلاح طلبان در انتخابات حوزه یزد شکست خورده اند!!!
نویسنده مذکور کاندیداتوری مهندس کلانتری (استاندار دوره اصلاحات) از سوی اصلاح طلبان را با علم به رد صلاحیت قطعی او دانسته و هدف از این کاندیداتوری را نگه داشتن بهانه در دست اصلاح طلبان عنوان کرده است!
از همین آخر شروع می کنم. از رد صلاحیت کلانتری. واقعا این رد صلاحیت قطعی بود؟ قطعی که هیچ بروید از مردم عادی بپرسید اصلا احتمال چنین چیزی را می دادند؟ کسی فکر می کرد تنگ نظری ها تا این حد گسترش یافته باشد که حتی مدیر سی ساله نظام جمهوری اسلامی با سوابقی کاملا روشن هم نتواند بخت خود را برای نمایندگی مردم بیازماید.
نمی دانم این نویسنده ناشناس از کجا این عمل را از پیش معلوم می دانسته. شاید ایشان در جریان نقشه های از قبل طراحی شده بوده اند اما گمان نمی کنم کسی اصلاح طلبان را در جریان این نقشه ها قرار داده باشد. سید محمد رضوی (نماینده مردم یزد در مجالس سوم و ششم)، حسینعلی فلاح (فرماندار سابق یزد)، مسعود شریعتی (فرماندار سابق بافق) و شکیبی (نماینده مردم طبس در مجلس ششم) هم سایر کاندیداهای اصلاح طلب در حوزه های مختلف استان یزد بودند که با وجود شانس بسیار بالایشان برای انتخاب شدن، بی دلیل از سوی هیاتهای اجرایی و نظارت رد صلاحیت شدند و البته نویسنده یادداشت مذکور به دروغ اصلاح طلبان را متهم به عدم حمایت از آنها ساخته است.
می گویم بی دلیل اما واقعیت این است که در باور من این رد صلاحیت ها چندان هم بی دلیل نبوده است.
عطش اصولگرایان برای تصاحب کرسی نمایندگی مردم یزد قابل درک است. اصولگرایان یزدی تاکنون نتوانسته اند در هیچ یک از ادوار مجلس کرسی این شهر را تصاحب کنند و به اینها می شود افزود که یزد در نزد مردم سایر نقاط کشور به عنوان شهر خاتمی شناخته می شود و موفقیت اصولگرایان می تواند تاثیرات روانی زیادی داشته باشد. از اینجا قابل درک و کشف دلیل می شود که چرا کسانی چون کلانتری و رضوی اجازه حضور نمی یابند.
به راحتی قابل حدس است که اصولگرایان از جانب مهندس اولیا به هیچ عنوان احساس خطر نمی کردند. تایید ایشان در آخرین لیست اعلامی از سوی شورای نگهبان و در حالی که هیچ کس از جمله خود ایشان آمادگی و انتظار این حضور را نداشت و در حالیکه فعالین اصلاح طلب جملگی حول کلانتری یا رضوی گرد آمده بودند، قرار نبود لطمه ای به بازی خودمانی اصولگرایان بزند.
همه چیز ناگهانی شد. اراده شده بود که نقشه شان بر هم زده شود و چنین شد.
آقا یا خانم "امضا محفوظ" چه کسی شکست خورد؟ کدام گروه بازنده دور اول انتخابات بودند؟
آنها که از مدتها قبل کاندیدای خود را می شناختند و معرفی می کردند یا کسانی که تا شروع تبلیغات هنوز کاندیدا نداشتند و در شش و بش شرکت یا عدم شرکت بودند؟
آنها که همه ابزارهای پیدا و پنهان را برای پیروزی نامزدشان تدارک دیده و بسیج کردند یا آنها که بدون آمادگی قبلی و تنها به حمایت رییس جمهور سابق وارد معرکه شدند؟
نویسنده محترم!
گویا روز انتخابات را یزد نبودید. با همه این حرفها و نابرابریهای موجود، با وجود بد اخلاقیهای صورت گرفته در جریان تبلیغات و علی رغم مشارکت بسیار پایین مردم در انتخابات، کاندیدای اصلاح طلبان (یاران خاتمی) بر خلاف انتظار شما رای اول مردم را به دست آورد و کاندیدای رقیب دوم شد.
واقعا فکر می کنید پیروز شدید؟
یزدفردا
توضیح یزدفردا :مطالب منتشره در یزدفردا خصوصا تحلیل های سیاسی به دلیل احترام به مخاطبان و پرهیز از انتشار مطالب  بی مسئولیت  باشرایط زیر در یزد فردا منتشر می شود .
1-هویت نویسنده برای گردانندگان یزدفردا کاملا احراز شده وبعضا با درخواست خود نویسندگان بدون نام و یا با نام مستعار انتخابی نویسنده منتشر می شود
2- مطالب منتشر شده در هیچکدام از سایتهای موازی با یزدفردا که در یزد به روز می شوند نبایستی قبلا منتشر شده باشد (به دلیل پرهیز از تکرار مطالب واحترام به مخاطبان یزدفردا )
3-مسئولیت کامل مطلب متوجه نویسنده بوده و یزدفردا تنها منتشر کننده خواهد بود و این اجازه را به دیگر کاربران هم خواهد داد  تا با ارتباط دو سویه با یزدفردا پاسخ دهند وانشالله با گفتگوی دو طرفه تمامی افکار بتوانیم گفتگوی سالم را تجربه نمائیم
4 - برای دوستانی که برای اولین بار قصد انتشار مطالبشان در یزدفردا را دارند ار سال  تلفن تماس الزامی خواهد بود .
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا