تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ -

در جدیدترین رده‌بندی کیفی:ام وی ام ۱۱۰ بی‌کیفیت‌ترین خودروی ایران شناخته شد


یزدفردا:در جدیدترین رده‌بندی کیفی، خودروی ام وی ام ۱۱۰ باز هم به عنوان بی‌کیفیت‌ترین سواری تولید داخل شناخته شد.

به گزارش  ایسنا ، اخیرا شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران جدول رده‌بندی کیفی خودروهای سواری تولیدی در فروردین ماه امسال را منتشر کرد.

در این جدول ام وی ام ۱۱۰ با ۸۵ نمره منفی همچنان در قعر (انتهای) رده‌بندی کیفی قرار دارد. در رده‌بندی کیفی خودروهای تولیدی در اسفند ماه سال گذشته نیز این خودرو به عنوان بی‌کیفیت‌ترین سواری داخلی شناخته شده بود.

بی‌کیفیت‌ترین خودروی ایران چینی است

ام وی ام ۱۱۰ در تمام زیر بخش‌ها به جز چهار بخش دارای نمره منفی بوده است. میزان نمره منفی این خودرو در زیر بخش‌های تزیینات، بدنه و رنگ بیشتر از سایر سواری‌های تولیدی در فروردین ماه امسال بوده است.

قطعات این خودرو از کشور چین وارد شده و در شرکت مدیران خودرو مونتاژ می‌شود. این خودرو دارای حجم موتور ۱۱۰۰ سی‌سی بوده و با میانگین قیمت ۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 

 

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ -

 
 
 

عضو کمیسیون صنایع مجلس:چین از بازار خودروسازی کشور خارج شود/ مردم توان خرید ندارند

بیاتیان با بیان اینکه برای رقابتی شدن بازار، باید چین از بازار کشور خارج شود، گفت: هم‌اکنون بازار خودرو مورد هجوم دلالان قرار گرفته که این مساله باعث حذف مردم از چرخه تولید داخل شده است.

به گزارش دنیای خودرو محمد بیاتیان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه دلالان کاسبان بازار خودرو هستند، اظهار داشت: هم‌اکنون بازار خودرو مورد هجوم دلالان قرار گرفته که این مساله باعث حذف مردم از چرخه تولید داخل شده است.

وی ادامه داد: قیمت خودرو باید مطابق حقوق مردم تعیین شود تا هم دلالان از این حوزه خارج شوند و هم مردم توان خرید خودرو را داشته باشند.

این نماینده مجلس نهم به واردات بیش از حد قطعات چینی به کشور نیز اشاره کرد و افزود: برای رقابتی شدن بازار، باید چین از بازار کشور خارج شده و خودروسازان مطرح دنیا و نه فقط پژو و رنو به این حوزه وارد شوند تا رقابت، قیمت را تعیین کند.

بیاتیان تصریح کرد: همچنین لازم است واردات خودروهای خارجی در کلاس محصولات داخلی جهت افزایش کیفیت، متعادل شدن قیمت‌ها و باز شدن دست مردم برای خرید خودرو آزاد شود.

به گفته این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، کاهش تعرفه واردات خودرو در شرایط کنونی منطقی نیست چرا که این مسئله زمانی نتیجه می‌دهد که کیفیت تولیدات داخل به حدی شود که بتواند در بازارهای جهانی حضور یابد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا