یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

توسعه بازار لوازم یدکی خودرو با بیانیه سوییس

 

برخی از فعالان حوزه صنعت لوازم یدکی خودرو معتقدند که با انتشار بیانیه سوییس و رفع تحریم ها، بازار لوازم یدکی خودرو از توسعه لازم برخوردار خواهد شد به گونه ای که به جایگاه اصلی خود دست خواهد یافت

 


 

به گزارش  ایرنا، آنان همچنین بر این باور هستند که با توافقات صورت گرفته به طور قطع زمینه برای توسعه بازار لوازم یدکی خودرو ایران فراهم می شود و نتیجه آن، تولید داخلی قطعات یدکی خودرو با کیفیت و با تکنولوژی جدید برای ایران است.

 

حسن دهقان از توزیع کنندگان برتر لوازم یدکی خودرو با اشاره به بیانیه سوییس و توافقات به عمل آمده در مذاکرات ایران با کشورهای ۱+۵، گفت: با این بیانیه بازار لوازم یدکی روند رو به رشدی را طی خواهد کرد و به جایگاه والایی خواهد رسید.

 

وی با تاکید بر اینکه با وجود توافقات، قیمت ارز و دلار کاهش می یابد، خاطرنشان کرد: این توافق هزینه تولیدکننده فعلی را که در مسیر دشواری است با شتاب بیشتری اصلاح خواهد کرد که فرصت بسیار مهمی برای کاهش قیمت تمام شده کالاهای تولید داخلی به حساب خواهد آمد.

 

این توزیع کننده برتر لوازم یدکی خودرو با اشاره به واردات کالاهای بی کیفیت خارجی، افزود: با کاهش قیمت ارز و دلار واردات کالاهای بی کیفیت و ارزان نیز کاهش خواهد یافت و این مسئله به نفع تولیدکنندگان داخلی خواهد بود زیرا که کالاهای با کیفیت ایرانی جایگاه خود را در میان قطعات لوازم یدکی خودرو پیدا خواهند کرد.

 

دهقان اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب امسال را به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری کرده اند، صنعت خودرو نیز می تواند با تکیه بر این شعار و همچنین با اجرا و عملیاتی کردن اموری که به روند روبه رشد توسعه این صنعت می انجامد، جایگاه آن را ارتقا دهند.

 

وی با اشاره به بازار لوازم یدکی خودرو در سال گذشته، ادامه داد: بی سر و سامانی بازار قطعات یدکی خودرو در سال ۹۳ به گونه ای بود که اگر کسی نیازمند خرید قطعه ای برای خودروی خود بود با انواع قطعات اصلی، تقلبی، بی کیفیت، باکیفیت و دست دوم در این بازار روبرو می شد و همین امر منجر به پاره ای از مشکلات در این بازار شده بود.

 

این توزیع کننده برتر لوازم یدکی خودرو، افزود: در حال حاضر برخی از قطعات چینی تقلبی و البته بی کیفیت که در بازار عرضه می شود قابل تشخیص از قطعات اصلی و با کیفیت نیستند و در برخی موارد حتی فروشندگان قطعات یدکی نیز نمی توانند آنها را از قطعه اصلی تشخیص دهند و فقط واردکننده قطعه می داند که چه محصولی وارد کرده است.

 

دهقان تاکید کرد: وجود این کالاهای تقلبی باعث شده است میدان برای حضور تولید کنندگان قطعات باکیفیت باز نباشد و همین امر تولید کنندگان داخلی را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است.

 

وی اذعان داشت: برگزاری نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین آلات تهران که از سوی اتحادیه لوازم یدکی برگزار می شود با حضور تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو می تواند در بهبود اوضاع این بازار موثر باشد البته به شرطی که زمان بازدید از آن مناسب باشد و همچنین بیشتر غرفه داران را تولیدکنندگان داخلی تشکیل بدهند.

 

** واردات قطعات با کیفیت خودرو با رفع تحریم ها

 

حمید آعلی از توزیع کنندگان برتر لوازم یدکی خودروهای سنگین نیز در این خصوص گفت: توافقات صورت گرفته در بیانیه سوییس و برطرف شدن تحریم ها به طور قطع می تواند در بازار لوازم یدکی خودرو تاثیر مثبت بگذارد زیرا که واردات از کشورهای دارای اجناس باکیفیت دوباره از سر گرفته می شود.

 

وی افزود: یکی از مشکلاتی که تولیدکنندگان و توزیع کنندگان لوازم یدکی خودرو با آن درگیر هستند اجناس بی کیفیتی است که به دلیل ارزان بودن از چین وارد کشور می شود همین امر باعث شده تا اعتماد مصرف کننده نسبت به ما از بین برود.

 

این توزیع کننده برتر قطعات خودروهای سنگین با اشاره به توافقات صورت گرفته هسته ای عنوان کرد: برخی از کشورها همانند تایوان کالاهای بهتری نسبت به چین دارند اما کشور چین به علت پایین بودن قیمت قطعات، بیشترین درصد واردات به کشور را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که اگر تحریم ها برداشته شود و واردات از کشورهایی که دارای اجناس استاندارد و با کیفیت هستند از سر گرفته شود به طور قطع اجناس چینی از رده خارج و بازار قطعات یدکی خودرو جایگاه واقعی خود را به دست خواهد آورد.

 

وی ادامه داد: شرکتی با هدف ارزیابی اجناس در حال تاسیس است به طوری که اگر برند این شرکت بر روی کالایی قرار بگیرد مصرف کننده مطمئن خواهد بود که این جنس باکیفیت و استاندارد است. اگر تمام همکاران در بازار لوازم یدکی خودرو با این هدف کار خود را دنبال کنند بازار از این هیاهوی اجناس چینی فاصله خواهد گرفت.

 

اعلی با بیان اینکه نمایشگاه لوازم یدکی خودرو که از سوی اتحادیه در سال گذشته برگزار شد بر روی این بازار تاثیرات مثبتی گذاشته است، ادامه داد: این تاثیرات گرچه زیاد نبود اما می توان با هدفمند کردن این نمایشگاه در سال جاری و حضور تولیدکنندگانی که اجناس و کالاهای با کیفیت تولید می کنند این تاثیرات را دو چندان کرد.

 

این توزیع کننده خودروهای سنگین با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری کرده اند، خاطرنشان کرد: اگر همه ما، نه تنها در این صنعت بلکه در تمام صنوف همدلی و همزبانی را سرلوحه کارهایمان قرار بدهیم به طور قطع صنایع ایران جایگاه بسیار خوبی در جهان پیدا خواهد کرد.

 

وی اذعان داشت: تحقق این شعار نیازمند رویکرد سازنده و همکاری کامل دولت و ملت است. همچنین در این میان می توان با همدلی و همزبانی روح همکاری و همراهی را در میان اصناف بالا برد.

 

 

 

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

فورد Taurus 2016 در نمایشگاه شانگهای امسال حضور خواهد داشت

شرکت فورد در نظر دارد تا در نمایشگاه اتومبیل شانگهای که چند هفته دیگر آغاز می شود به رونمایی از مدل ۲۰۱۶ Taurus بپردازد

دنیای خودرو شرکت فورد در نظر دارد تا در نمایشگاه اتومبیل شانگهای که چند هفته دیگر آغاز می شود به رونمایی از مدل ۲۰۱۶ سری Taurus بپردازد. این برای نخستین باری است که اتومبیل جدید از یک برند کلاسیک در چین به نمایش گذاشته می شود. خودروهای سواری بزرگ و سبک وزن همچون Taurus در چین محبوبیت بسیاری دارند.

فورد Taurus 2016

فورد Taurus 2016

به گزارش دنیای خودرو فورد متاسفانه اطلاعاتی از Taurus جدید منتشر نکرده اما می گوید این اتومبیل براساس تجربه و تخصصی جهانی طراحی و ساخته می شود. البته اخیرا نمونه اولیه این اتومبیل مشاهده شده که گفته می شود به مدل Fusion شباهت دارد.

همچنین این مدل برروی نسخه کشیده پلتفرم CD4 فورد قرار داده می شود که در انواع اتومبیل هایی همچون Fusion ، Edge و Lincoln MKZ شاهدش هستیم. البته شرکت Lincoln در نمایشگاه نیویورک اتومبیل Continental 2016 را آورده است که از همین پلتفرم بهره می برد. انتظار می رود فورد مدل استاندارد این خودرو را دو چرخ جلو محرک و مدل سفارشی را چهار چرخ محرک نماید. همچنین انتظار داریم در این خودرو شاهد موتور چهار یا شش سیلندر EcoBoost فورد باشیم.


فورد Taurus 2016

شرکت فورد قصد دارد در رویدادی که ۱۸ آوریل پیش از نمایشگاه شانگهای برگزار می کند Taurus جدید را رونمایی نماید. Taurus 2016 یکی از ۱۵ اتومبیل جدید شرکت فورد و Lincoln است که سال جاری در چین به فروش خواهید رسید.

Taurus 2016در اواخر سال جاری نسخه امریکاییش عرضه خواهد شد. آقای John Lawler مدیرعامل فورد چین طی بیانیه ای اظهارداشت:

ما تلاش می کنیم تا تاییدیه فروش ۷ محصول جدیدمان برای مشتریان چینی را بدست آوریم و به تحویل محصولات بزرگ و مدرن خود ادامه می دهیم. ما با فورد Taurus جدید می خواهیم عملکرد اتومبیل های فورد را نشان دهیم. البته چند شگفتی دیگر نیز وجود دارد تا برای هر قشری محصولی ارائه کرده باشیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اتومبیل Taurus 2016 باید تا رویداد فورد و نمایشگاه اتومبیل شانگهای چین منتظر ماند.

منبع :  motorauthority

 

 

 

 

 

 
 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا