یزدفردا:

 

 

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

پژو برای بازار ایران محصولات جدید خود را معرفی کرد

حتی با وجود اظهارات ضد و نقیض فراوان در این شرکت و اینکه ایران سودآوری یا زیان خاصی برای این شرکت به همراه نداشته، مدیرعامل پژو به ایران آمد تا راه برگشت را همچنان باز نگاه دارد.

پژو

ظاهراً پژو به هیچ عنوان حاضر نیست بازار پر منفعت ایران را از دست بدهد. حتی با وجود اظهارات ضد و نقیض فراوان در این شرکت و اینکه ایران سودآوری یا زیان خاصی برای این شرکت به همراه نداشته، مدیرعامل پژو به ایران آمد تا راه برگشت را همچنان باز نگاه دارد.

اعلام و معرفی دو خودروی پژو برای بازار ایران در توافق با ایران‌خودرو در حالی است که بارها پیش از این از مدل‌های جدید پژو برای مونتاژ در ایران در مقاطع گوناگون سخن گفته شده بود. از جمله ون پارتنر و همین کراس اوور ۲۰۰۸. آیا این بار شاهد تحقق این وعده‌ها خواهیم بود یا باز هم بازی دیگری برای کسب منفعت بیشتر پژو در ایران در جریان است؟

پژو ۲۰۰۸ و پژو ۳۰۱ خودروهای تعیین شده برای مونتاژ در ایران هستند. ۲۰۰۸ یک مینی کراس اوور است ولی ۳۰۱ یک سدان محصول مشترک با شرکت چینی دانگ فنگ می‌باشد.
ماکسیم پیکا مدیرعامل شرکت پژو اوایل هفته جاری در بازدید از شرکت ایران‌خودرو در مورد زمینه‌های جدید همکاری این دو شرکت خودروساز مذاکراتی را با یکه‌زارع مدیرعامل ایران‌خودرو انجام داد که بر این اساس قرار است شرکت پژو برای مونتاژ این دو محصول در ایران برنامه‌ریزی کند.

 


 

 

 

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

علت گرانی لاستیک خودرو

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک با اشاره به اینکه ۴۰ درصد لاستیک های مصرفی تولید داخل کشور است و ۶۰ درصد وارداتی است گفت: لاستیک‌ تولید داخل کشور یا وارداتی مستقیم به دست واحدهای صنفی نمی‌رسد و وجود واسطه‌ها و دلالان باعث گرانی می‌شود.

به گزارش   تسنیم ، عباس سماواتی رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک،با اشاره به اینکه رکود ایجاد شده تأثیر چندانی بر قیمت لاستیک و روغن نگذاشته و همچنان این کالاها با قیمت‌های قبلی معامله می‌شود گفت: متـأسفانه شرایط کنونی اقتصادی موجب بلاتکلیفی و سردرگمی مردم و بالتبع تشدید وضعیت رکود در بازار اغلب صنوف مانند بازار لاستیک و روغن موتور شده است. انتظار می رود با بهبود اوضاع اقتصادی و کسب نتایج مثبت در مذاکرات ، بازار اغلب کالاها از شرایط رکود خارج و رونق به بازار کشور باز گردد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک ، روغن و پنچر گیران و فیلتر سازان تهران مهم ترین علت رکود در بازار لاستیک و روغن موتور را کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان و افزایش قیمت در این بازار دانست و تصریح کرد : اجرای مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها و افزایش قیمت بنزین نیز در کاهش تردد خودروهای شخصی موثر بوده و همین موضوع در رکود بازار لاستیک و کاهش خرید و فروش تاثیر گذار بوده است.

سماواتی افزود: متأسفانه شرایط حاکم بر بازار لاستیک و روغن وضعیت فعالان این صنف را بسیار سخت و دشوار نموده و تداوم آن افزایش ضرر و زیان مالی فروشندگان در این صنف را به همراه دارد.

وی همچنین با توجه به استقبال مشتریان از لاستیک و روغن موتورهای وارداتی گفت: کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان و افزایش قیمت لاستیک و روغن در یکی دو سال گذشته موجب شده که با عرضه اقساطی لاستیک و روغن های وارداتی تمایل مصرف کنندگان به سمت کالاهای وارداتی سوق یابد. این در حالی است که اغلب فروشندگان داخلی امکان فروش به این شیوه با توجه به مشکلات مالی برای آنها فراهم نیست.

سماواتی با بیان اینکه سهم هندی‌ها در بازار لاستیک ایران رو به افزایش است گفت: لاستیک خودرو ها در بازار فعلی از ۱۷۰ هزار تا ۲۵ میلیون تومان به مصرف کنندگان عرضه می شود. در حال حاضر لاستیک خودروها بر اساس نوع برند و تنوع آن‌ها قیمت گذاری می‌شوند.

سماواتی با بیان این‌که ۴۰ درصد لاستیک‌های مصرفی تولید داخل کشور هستند و ۶۰ درصد وارداتی است،تصریح  کرد:‌ لاستیک‌های تولید داخل کشور یا وارداتی همه به صورت مستقیم به دست واحدهای صنفی نمی‌رسد و وجود واسطه‌ها و دلالان دراین صنف سبب افزایش قیمت شده است.نقدینگی کارخانه ها و تکنولوژی قدیمی در اکثر کارخانه ها مانع از رشد تولید در این زمینه است.

وی با بیان این که تا حدود سه سال قبل اغلب دارندگان خودرو به تناسب حجم ترددشان هر ساله یا هر دو سال یکبار نسبت به تعویض لاستیک اقدام می‌کردند، گفت: امروزه با توجه به افزایش قابل توجه قیمت لاستیک، درخواست برای این کالا به شدت کاهش یافته است و اغلب ترجیح می‌دهند لاستیک‌ها را پنچرگیری و مدت بیشتری با آن تردد کنند که در نهایت این امر می تواند خطراتی را برای سرنشینان خودرو به همراه داشته باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک اظهار داشت: به طور کلی قیمت لاستیک‌ها از ۱۷۰ هزار تومان به بالاست و برخی لاستیک ها ۲۵میلیون تومان نیز به فروش می‌رسد. با توجه به قدرت رقابت لاستیک های هندی با لاستیک های چینی، واردات لاستیک از هند افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است به طوری که در برخی موارد تفاوت ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومانی قیمت ارزان‌تر هر حلقه لاستیک ایرانی با چینی سبب می‌شود خریدار به سمت لاستیک چینی برود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا