یزدفردا:تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۴-ایجاد محدودیت به‌جای ممنوعیت در ترافیک شهری

معاون شهردار شیراز گفت: باید به‌جای ممنوعیت در امر ترافیک، محدودیت ایجاد کنیم تا هرکس بنا بر تقبل هزینه‌های لازم، تردد و عبور و مرور خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کند.
ایجاد محدودیت به‌جای ممنوعیت در ترافیک شهری

به گزارش  فارس ،علی زحمتکش امروز با بیان اینکه وضعیت موجود ترافیک در کلان‌شهرهای کشور علل یکسانی دارد اظهار داشت: پایین آمدن آستانه صبر و تحمل و قانون‌گریزی و نبود ازخودگذشتگی از عمده عوامل به وجود آورنده وضعیت فعلی ترافیک ما است.

وی افزود: افرادی با حضور پلیس در چهارراه‌ها و تقاطع شهری مخالف هستند چراکه پلیس به‌عنوان یک عامل جلوگیری کننده از امیال شخصی و نه برقرارکننده نظم و مقررات تلقی می‌شود.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار شیراز با بیان اینکه به سمت خودرومحوری رفته‌ایم و تنها به منافع شخصی توجه شده است تصریح کرد: خودروسازان ما فقط به شمار تولید خودرو در کشور افتخار می‌کنند و به مسائل جنبی و پیامدهای ناشی از آن کاری ندارند.

زحمتکش با انتقاد از تراکم کاربری‌های پزشکی و درمانی فقط در یک نقطه شهر و ایجاد ترافیک سنگین در این نقطه خاطرنشان کرد: عدم وجود مدیریت واحد شهری نیز مهم‌ترین عامل پیچیدگی وضعیت ترافیک شیراز است که از درون مدیران و از بیرون شهروندان را می‌سوزاند.

وی با اشاره به اینکه اولویت تعیین کاربری‌ها در سطح شهر از سوی مسکن و شهرسازی و شهرداری و اینکه هرکدام به‌دنبال اولویت‌ها و معیارهای ویژه خود هستند، مشکل را دوچندان کرده است خاطرنشان کرد: وضعیت به‌نحوی شده که هر کس زودتر بدون توجه به هزینه‌کردهایی که در زمینه تعیین کاربری‌ها شده کاری را بنابر ضوابط خود صورت دهد حاکم شده و در این میانه این هزینه‌ها هستند که پوچ و باطل می‌شوند.

معاون شهردار شیراز به ایجاد واحدهای تجاری خطی در بلوار پاسداران اشاره کرد و گفت: علاوه‌بر این معضل وجود وانت‌بارهایی که با ایجاد سد معبر برای عرضه میوه و تره‌بار در حاشیه این بلوار توقف می‌کنند کاربری آن را به‌اندازه خیابان باریک و قدیمی ۲۲ بهمن کرده است.

زحمتکش با اشاره به مطالعات طرح جامع حمل‌ و نقل و ترافیک شهر شیراز و بازنگری آن باگذشت چندسال گفت: مجموعه شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری به این نتیجه رسیدند که از ظرفیت‌های خود این کلان‌شهر استفاده کنند و با محوریت دانشگاه شیراز و همکاری دانشگاه صنعتی شریف تهران، بازنگری در طرح جامع حمل‌ و نقل و ترافیک شیراز را صورت دهند.

وی اضافه کرد: قرار شده که با گذشت هر ۶ ماه از این طرح مطالعاتی، بخشی از آن اجرایی شود تا با تغییر مدیریت‌ها و دگرگون شدن ذائقه‌های مدیریتی مشکل ترافیک همچنان گریبان‌گیر شهر نباشد.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار شیراز تصریح کرد: چنانچه پلیس، شهرداری و دستگاه‌های خدمات‌رسان همگی تحت یک مدیریت واحد کار کنند آنگاه مشکل ترافیک ما حل خواهد شد.

زحمتکش در ادامه بیان کرد: در شهرداری مصمم هستیم تا سازمان‌های اتوبوسرانی، تاکسیرانی و قطارشهری را با یک مدیریت واحد اداره کنیم تا با هماهنگی لازم حمل‌ و نقل درون‌شهری ساماندهی شود و رضایت شهروندان را جلب کند.

وی با اشاره به اینکه باید مطالعات جامع شهرسازی با مطالعات جامع حمل‌ و نقل و ترافیک کلان‌شهرها با یکدیگر و هم‌زمان صورت گیرد گفت: امروز باید با کنترل مکانیزه ترافیک از کنترل فیزیکی و محسوس پلیس گذر کرد چراکه پلیس نباید در ترافیک خرج شود و به‌جای ممنوعیت در امر ترافیک، محدودیت ایجاد کنیم تا هرکس بنا بر تقبل هزینه‌های لازم تردد و عبورومرور خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کند.

 

 

 


 

 

 

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۴

 

 

 

از سوی مدیاموتورز؛

فروش اقساطی مدل های ۲۰۱۵ ام جی آغاز شد

مدیاموتورز از آغاز فروش اقساطی خودروهای این شرکت خبر داد.
فروش اقساطی مدل های ۲۰۱۵ ام جی آغاز شد

به گزارش اخبار خودرو ،جدیدترین شرایط فروش مدیاموتورز به شرح زیر می باشد:

 

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

 

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا