یزدفردا:تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۴-بیش از ۶۰۰ نفر در حوادث ترافیکی قم مجروح شدند‌

معاون اورژانس استان قم گفت: حوادث ترافیکی هفته گذشته در قم بیش از ۶۰۰ مجروح برجای گذاشت.
بیش از ۶۰۰ نفر در حوادث ترافیکی قم مجروح شدند‌

به گزارش تسنیم ،با اشاره آمار تصادفات و حوادث رخ‌داده در هفته گذشته ۲۸ شهریورماه تا صبح امروز ۴ مهرماه اظهار داشت: در این مدت ۸ هزار و ۳۴۴ تماس با مرکز اورژانس قم برقرار شده که منجر به هزار و ۳۴۳ مأموریت شده است.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به اینکه هزار و ۱۵۶ مورد از این تعداد مأموریت مربوط به حوادث داخل شهری بوده است، افزود: ۱۸۷ مورد نیز مربوط به حوادث ترافیکی جاده‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته ۴۸۶ حادثه ترافیکی در شهر قم رخ داده است، خاطرنشان کرد: ۴۱۲ مورد از این حوادث داخل شهر و ۷۴ مورد حادثه هم در جاده‌های قم رخ‌داده است.

فراهانی با بیان اینکه حوادث ترافیکی و تصادفات هفته گذشته در قم ۶۲۷ مجروح به‌جا گذاشته است، گفت: ۲۰۶ نفر از این مجروحان به‌صورت سرپایی درمان و ۴۱۸ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و متاسفانه ۳ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به حوادث مربوط به موتورسیکلت‌سواران در هفته گذشته اظهار داشت: ۳۱۵ مورد مأموریت در هفته گذشته مربوط به موتورسیکلت‌سواران بود که منجر به جراحت ۳۶۷ نفر شد.

وی تصریح کرد: ۱۴۷ از مجروحان به‌صورت سرپایی در محل درمان، ۲۱۸‌ نفر توسط آمبولانس‌های مرکز اورژانس قم برای درمان به مراکز درمانی ارجاع و ۲ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

فراهانی با اشاره به حوادث منجر به فوت هفته گذشته در قم خاطر‌نشان کرد: بر اثر برخورد موتور و خودرو در تاریخ ۳ مهرماه در خیابان ۲۰ متری زاد آقایی ۳۴ ساله فوت کرد.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به اینکه حادثه برخورد خودرو پراید با موتور بامداد امروز در بلوار الغدیر رخ داد، عنوان کرد: این حادثه که دو جوان ۱۶ ساله سر نشین موتورسیکلت بودند منجر به فوت یکی از سرنشینان و مجروحیت جوان دیگر شد.

وی افزود: در تاریخ ۲۹ شهریور ماه بر اثر بر خورد خودرو با عابر در اتوبان قم تهران یک نفر جان خود را از دست داد.

 

 

 


 

 

 

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

دانگ‌فنگ

سدان لوکس چینی با ریشه‌های فرانسوی

اخیراً برخی از خودروسازان چینی به ساخت و ارائه انواع سدان های بزرگ روی آورده و این روند چند صباحی است که جنبه جدی‌تری به خود گرفته است.

اخیراً برخی از خودروسازان چینی به ساخت و ارائه انواع سدان های بزرگ روی آورده و این روند چند صباحی است که جنبه جدی‌تری به خود گرفته است. این دسته از خودروها که از درازایی حول‌وحوش پنج متر و از راحتی بالنسبه بیشتری نسبت به مابقی سگمنت ها برخوردارند، بیشتر مناسب حال میانسالان، بازرگان، مدیران و مقامات بلندپایه دولتی بوده و در میان گروه‌های سنی جوان طرفداران و هواخواهان چندانی را واجد نیستند. در حال حاضر هم این بازار در تیول سازندگان به نام آلمانی، آمریکای، ژاپنی و بریتانیایی است و کره‌ای‌ها و فرانسوی‌ها و ایتالیایی‌ها هم به سهم اندکی از آن دلخوشند. با این وجود، سود فراوانی که در ساخت این دسته از خودروها وجود دارد خودروسازان بسیاری را ترغیب نموده تا بلکه تولیدش را امتحان نمایند، سازندگان چینی هم علیرغم تجربه اندک وارد این عرصه شده و به نظر می‌رسد که هدف آن‌ها از ساخت این گونه از خودروها فعلاً بیشتر جنبه نمادین دارد چون خودشان بهتر به این نکته واقف‌اند که در حال حاضر، با وجود رقبای قدر شرقی و غربی شانس موفقیتشان در این عرصه بسیار ناچیز است. شاید هم انگیزه آن‌ها از این کار رفع نیازهای بلندپایگان اداری این کشور باشد، مقاماتی که تعداد آن‌ها در چین سر به میلیون می‌زند زیرا که جمعیت این کشور سال‌هاست که از میلیارد نیز گذر نموده است!

Dongfeng Number 1 sedan

Dongfeng Number 1 sedan

اخیراً شرکت دانگ فنگ چین سدان شماره یک را به بازار معرفی نموده است. از همین رو سایت «CARNEWSCHINA» مطلبی را در مورد آن انتشار داده که آنچه در ذیل می‌آید برگردان و ویرایش آن متن است.
نسخه نهایی دانگ فنگ نامبر وان (NUMBER 1) در هفته آتی و در نمایشگاه خودروی شهر چنگدو (CHENGDU) به نمایش در خواهد آمد و فروش آن هم در بازار چین در اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

Dongfeng Number 1 sedan

Dongfeng Number 1 sedan

دانگ فنگ نامبر وان یک سدان بزرگ چینی است که پیش‌بینی می‌شود با خودروهایی همچون هانگکی H7 و ROEWE 950 و جک REFINE A60 به رقابت برخیزد. این خودرو بر مبنای پلت فرم کشیده (فاصله بین دو محور بلند) و دیفرانسیل جلوی ساخت شرکت PSA (پژو- سیتروئن) تکوین یافته است، این پلت فرم PF3 نام دارد. تنها خودرویی که تاکنون بر اساس این پلت فرم ساخته شده، سیتروئن C6 می‌باشد. دانگ فنگ نامبر وان از سیستم تعلیق گران و تجملی هیدرو پنوماتیک که پیش‌تر در C6 به کار رفته استفاده نخواهد کرد بلکه به جای آن، از یک نمونه معمولی و عادی بهره خواهد گرفت.

Dongfeng Number 1 sedan

Dongfeng Number 1 sedan

ابعاد خارجی نامبر وان بسیار نزدیک به سیتروئن C6 است. طول/عرض/ارتفاع این خودرو معادل ۵۰۶۶/۱۸۵۸/۱۴۷۰ میلی‌متر و در مقابل این اعداد در سیتروئن C6 برابر با ۴۹۰۷/۱۸۵۹/۱۴۶۳ میلی‌متر در طول/عرض/ارتفاع و ۲۹۰۱ میلی‌متر در فاصله بین دو محور است. اختلاف ابعادی در طول دو خودرو هم به سبب وجود برآمدگی در بخش عقب خودروی دانگ فنگ است. در حال حاضر، گونه متفاوتی از این پلت فرم (PF3) و نسخه کوتاه آن، در خودروهایی همچون پژو ۵۰۸ و سیتروئن C5 به کار می‌رود. این دو خودرو از زمره محصولاتی هستند که در چین و با مشارکت دانگ‌فنگ تولید می‌شوند.

Dongfeng Number 1 sedan

Dongfeng Number 1 sedan

دانگ فنگ نوامبر وان در آغاز کار تنها با یک پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو در اختیار مشتریان خود قرار می‌گیرد. این پیشرانه از توانی معادل ۲۰۴ اسب‌بخار برخوردار است. کمی بعد هم پیشرانه‌های ۲ و ۳ لیتری در چرخه تولید وارد خواهند شد. پیشرانه ۱.۸ لیتری توسط خود دانگ فنگ توسعه و تکوین یافته است ولی پیشرانه‌های ۲ و ۳ لیتری از تولیدات شرکت PSA به شمار می‌آیند.

Dongfeng Number 1 sedan

Dongfeng Number 1 sedan

داخل این خودرو همانند یک کشتی تفریحی مملو از چوب و چرم است و حتی این‌طور به نظر می‌آید که کمی بیش‌ازاندازه، در بخش‌های تحتانی فرمان آن چوب به کار رفته است. بر روی تونل میانی آن هم به‌خوبی کار شده و صفحه نمایشگر اطلاعات در میانه داشبورد نیز به قدر کافی بزرگ به نظر می‌رسد. صندلی‌های آن هم پهن و تخت هستند. بخش عقب این خودرو از راحتی بسیاری برخوردار است و نگه‌دارنده فنجان‌ها هم دو نوع متفاوت از بطری‌های چای چینی را در خود نگه می‌دارند.

  • dongfeng-no1-china-4

     

  • dongfeng-number-1-9-

    Dongfeng Number 1 sedan

نمای ظاهری آن در رنگ سفید و به همراه لوگوی دانگ فنگ جذاب و گیراست. در سپرهای جلوی آن کروم فراوانی به کار رفته و نوار LED هم مطابق سلیقه روز در آن نصب شده است. جلوپنجره براق و صیقلی این خودرو در نسخه مشکی آن حتی جذاب‌تر هم به نظر می‌آید. علاوه بر آن، چراغ‌های چهارگوش جلوی آن نیز مدرن بوده و چندان بزرگ هم نیستند. در نمای عقب هم لوله‌های اگزوز به طور مرتب و منظمی با سپر عقب آن ادغام شده است. اسپویلر عقب آن به نحو دقیقی با درب صندوق ترکیب یافته است و چراغ‌های عقب آن هم به طرز شسته‌رفته‌ای با نوار کرومی پهنی اتصال یافته است. برای نخستین بار، در درب صندوق این خودرو نشان DFM را مشاهده می‌کنیم که مخفف «مجموعه موتوری دانگ فنگ» می‌باشد.

Dongfeng Number 1 sedan

Dongfeng Number 1 sedan

خرید سدان‌های بزرگی که توسط برندهای داخلی چین تولید می‌شوند، همواره برای آن دسته از خریدارانی که به دنبال نسخه‌های مشابه آلمانی و ژاپنی هستند، امری غامض و گیج‌کننده بوده است. با این حال به نظر می‌آید که دانگ فنگ نامبر وان خودرویی با طراحی اصیل است و پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو جدیدی هم که برایش انتخاب شده نمونه‌ای خوب و کارآمد است.

منبع :پدال

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا