یزدفردا:تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۴-خرید خودروی ۱۳۰ میلیونی با چک تضمینی جعلی

متهم سابقه‌داری که خودروی ۱۳۰ میلیونی را با چک بین بانکی جعلی خریداری کرده و در ادامه همان خودرو را با قیمت ۹۰ میلیون تومان به شخص دیگری فروخته است تحت پیگرد پلیس آگاهی است.

به گزارش  فارس ،در مورخه ۲۹ تیر ۹۴ شخصی با مراجعه به کلانتری ۱۳۶ فرجام به مأموران اعلام کرد شخصی با ارائه یک فقره چک تضمینی ( بین بانکی ) اقدام به خرید یک دستگاه خودروی سواری از وی به مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان نموده که در زمان مراجعه به بانک متوجه شده است چک، مجعول و فاقد هرگونه اعتبار است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جعل و به دستور دادیار ششم دادسرای ناحیه ۴ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در اداره سیزدهم پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان، گفت: چندی پیش از طریق انتشار آگهی در یکی از روزنامه ها قصد فروش یک دستگاه خودروی سواری به مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان را داشتم تا اینکه شخصی با بنده تماس گرفت؛ پس از توافق اولیه بر سر قیمت، شخصی حدوداً ۴۰ ساله در ساعت ۲۰ مورخه ۲۵ تیر ۹۴ به در منزل بنده واقع در قنات کوثر مراجعه و خود را خریدار خودرو معرفی کرد؛ با توجه به توافقی که بر سر قیمت خودرو داشتیم، این شخص پس از بازدید دقیق خودرو یک فقره چک بین بانکی به بنده تحویل داد و من نیز پس از تنظیم قرارداد اولیه فروش خودرو ( قولنامه )، خودرو را به همراه تمامی مدارک مالکیت به ایشان تحویل دادم و قرار شد تا در چند روز آینده نسبت به انتقال قانونی اسناد مالکیت خودرو اقدام کنیم.

 

مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان، گفت: با اطمینان از اینکه یک فقره چک تضمین شده بین بانکی تحویل گرفته‌ام، چند روز پس از فروش خودرو به شعبه بانک مراجعه کردم تا چک ۱۳۰ میلیون تومانی را وصول کنم که در کمال تعجب به بنده اعلام شد که این چک جعلی بوده و فاقد هر گونه اعتبار است.

در ادامه رسیدگی به پرونده، دستور توقیف خودرو در سیستم جامع پلیس آگاهی ثبت شد تا نهایتا واحد گشت آشکار پلیس آگاهی در جنوب غرب تهران اقدام به شناسایی و توقیف خودرو می‌نماید؛ راننده خودروی توقیفی پس از انتقال به اداره سیزدهم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت خودرو را در یک نمایشگاه خودرو در منطقه اسلامشهر و به مبلغ ۹۰ میلیون تومان خریداری کرده‌ام.

با انجام چهره نگاری و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار، یکی از مجرمین سابقه دار پلیس آگاهی در زمینه جعل بویژه جعل اسکناس و اوراق بهادار بنام «علیرضا . ب» مورد شناسایی قرار گرفت ؛ بررسی سوابق متهم نشان داد که وی آخرین بار، در اواخر سال گذشته از زندان آزاد و از آن زمان تاکنون بلامکان است.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری با اعلام این خبر گفت: در اطلاع رسانی های متعدد بارها از سوی پلیس به شهروندان اعلام شده که در زمان انجام معاملات خود با استفاده از چک حتی چک های تضمین شده توسط سیستم بانکی، قبل از هرگونه انتقال مالکیت اموال خود به سایر افراد حتما از اصالت مدارک شناسایی طرف معامله و اصالت چک های مورد مبادله اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ محمدرضا ذاکراستقامتی با اشاره به دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم پرونده عنوان داشت: در ادامه رسیدگی به پرونده و به جهت دستگیری متهم، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم تحت تعقیب اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است؛ لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص مخفیگاه، محل های تردد یا دیگر اقدامات مجرمانه این مجرم سابقه دار را از طریق شماره تماس ۵۱۰۵۵۵۱۳ در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهنـد.

 


 

 

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۴-برداشت غیرمجاز ۶۰۰ میلیونی از حساب یک نمایشگاه‌دار اتومبیل

 

فردی که با مدارک شناسایی مفقودی یک نمایشگاه دار اتومبیل، ۶۰۰ میلیون تومان از حساب بانکی وی برداشت کرده و متواری است تحت پیگرد پلیس قرار گرفت.

 

به گزارش فارس ،در مورخه ۹ مرداد ۹۴ یکی از مشتریان بانکی با مراجعه به دادسرای ناحیه ۱۲ تهران اعلام کرد که بیش از ۶۰۰ میلیون تومان از حساب بانکی وی برداشت شده است.

 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه ۱۵ دادسرای ناحیه ۱۲ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

مالباخته که نمایشگاه دار بوده و در زمینه خرید و فروش اتومبیل فعالیت دارد، پس از حضور در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چند ماه پیش از این، مدارک شناسایی بنده شامل کارت ملی و … را به همراه تعدادی از اسناد و مدارک شخصی گم کردم که در آن زمان نسبت به دریافت مدارک المثنی اقدام کردم؛ در مورخه ۹ خرداد۹۴ اطلاع پیدا کردم که بیش از ۶۰۰ میلیون تومان از حساب بانکی بنده برداشت شده است !! بلافاصله به شعبه وصول چک مراجعه و اطلاع پیدا کردم که شخصی با استفاده از مدارک شناسایی بنده و معرفی خود به عنوان صاحب حساب اقدام به دریافت این مبلغ از بانک نموده است.

 

کارآگاهان اداره چهاردهم پلس آگاهی تهران بزرگ با مراجعه به شعبه بانک محل برداشت پول از حساب مالباخته به بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته پرداخته و اطلاع پیدا کردند که همزمان با فقدان مدارک شناسایی متعلق به مالباخته، شخص ناشناسی با استفاده از این مدارک شناسایی اقدام به افتتاح حساب در یکی از شعبات بانکی در شمال شهر تهران کرده و نهایتا پس از گذشت چند ماه، اقدام به برداشت پول از حساب مالباخته نموده و بلافاصله با مراجعه به طلافروشی و صرافی های خیابان جمهوری، تمامی این مبلغ را سکه و ارز خریداری کرده است.

 

 

 

 

با شناسایی شعبه بانکی محل افتتاح حساب بانکی مجعول و همچنین شناسایی محل های تراکنش مالی در تعدادی از صرافی ها و طلافروشی های خیابان جمهوری، کارآگاهان به بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته پرداخته و در تمامی تصاویر موفق به شناسایی جوانی حدودا ۳۵ ساله شدند که اقدام به برداشت پول از حساب مالباخته و در ادامه خرید سکه و ارز نموده است.

 

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با انتشار این خبر اعلام کرد: در ادامه رسیدگی به پرونده و به جهت شناسایی و دستگیری متهم، دستور انتشار بدون پوشش تصویر بدست آمده از این شخص از سوی مقام قضایی صادر شده است.

لذا از کلیه شهروندان که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص هویت واقعی، مخفیگاه یا محل های تردد این شخص دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس ۵۱۰۵۵۵۱۴ و ۵۱۰۵۵۴۱۵ در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهنـد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا