یزدفردا:تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۴ --دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو :به زودی خودروسازان آمریکایی و ژاپنی در ایران حضور پیدا می‌کنند

در سالهای گذشته ۱۳ درصد فروش پژو در ایران بود و در این مدت با تبعیت از تحریم های آمریکا علیه ما این شرکت بازار خود در ایران را از دست داد این در حالی است که می توانست تا ۳۰ درصد پتانسیل فروش خود در ایران را افزایش دهد
به زودی خودروسازان آمریکایی و ژاپنی در ایران حضور پیدا می‌کنند

به گزارش   ایلنا ،آرش محبی نژاد در خصوص ضرر و زیانی که این مدت پژو به ایران خودرو زده است اظهار داشت: درخواست غرامت از پژو حق مسلم صنعت خودروی ایران است زیرا فرانسوی ها در زمان تحریم به تعهدات خود عمل نکردند.

وی افزود : یکی از پیشنهادات انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو برای انعقاد قرارداد با خودروسازان دنیا این است که زمانی که اتفاقات غیر مترقبه ای رخ می دهد (مانند تحریمی که بوجود آمد ) کشورها به تعهدات خود پایبند باشند و همکاری خود را با ایران ادامه دهند.

محبی نژاد خاطر نشان کرد : در سالهای گذشته ۱۳ درصد فروش پژو در ایران بود و در این مدت با تبعیت از تحریم های آمریکا علیه ما این شرکت بازار خود در ایران را از دست داد این در حالی است که می توانست تا ۳۰ درصد پتانسیل فروش خود در ایران را افزایش دهد.

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو با بیان اینکه پژو رقبای سرسختی پیش رو دارد تصریح کرد: رنو، نیسان و خودروسازان آلمانی ، آمریکایی و ژاپنی به زودی پا به عرصه خودورسازی ایران خواهند گذاشت.

وی گفت: البته سابقه همکاری پژو با ایران می تواند یکی از مزایای این شرکت برای ادامه همکاری ها باشد.

به گفته منابع آگاه ، مسؤولان ایران خودرو با استناد به اینکه رفتن ناگهانی پژو از ایران ، سبب کاهش تولید این شرکت ( ایران خودرو ) شده است ، از پژو خواسته اند تا معادل ضرری که بابت افت تیراژ زده اند ، غرامت پرداخت کنند.

 

 

 

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

دستورالعمل ضوابط واردات خودروهای سواری اصلاح شد

دستورالعمل ضوابط واردات خودروهای سواری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی رسمی و عاملیت فروش اصلاح شد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از شاتا ،ضوابط واردات خودروهای سواری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی رسمی و عاملیت فروش در راستای اعمال مفاد قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان مصوب۱۳۸۸ مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی ماده (۲۱) قانون مذکور مصوب هیات وزیران ، بازبینی و اصلاح شد.

بر اساس دستورالعمل، ابلاغی ، اخذ نمایندگی رسمی شرکتهای خارجی ، مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، درخواست افراد حقیقی و حقوقی واردکننده فاقد نمایندگی رسمی برای تجهیز شبکه خدمات پس ازفروش را رسیدگی و در صورت احراز شرایط نسبت به ارایه گواهی فعالیت نمایندگی رسمی و عاملیت فروش اقدام می نماید.

در صورت عدم وجود امکانات و تاسیسات خدمات پس ازفروش ، پذیرش ثبت سفارش از اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی رسمی صرفاً پس از عقد توافقنامه ارایه خدمات گارانتی و وارانتی فی مابین نماینده رسمی و واردکننده وارایه توافقنامه مذکوربه سازمان توسعه تجارت ایران میسرمی باشد.

نمایندگان رسمی و عاملین فروش موظفند در صورت درخواست واردکنندگان فاقد نمایندگی برابر شرایط توافقنامه عمل نمایند. ترخیص خودروهای ثبت سفارش شده قبل از تاریخ ۲ بهمن ماه ۱۳۹۳ توسط افراد حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی رسمی و عاملیت فروش با رعایت دقیق ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و تبصره های آن بلامانع خواهدبود.

همچنین ترخیص تمام خودروهای ثبت سفارش شده پس از ابلاغ دستورالعمل به گمرک ، منوط به ارایه گواهی انطباق کالا (certificate Of Conformity-COC) به گمرک جمهوری اسلامی ایران است.

گفتنی است مواردی از جمله موارد حائز اهمیت تاکید بر «عدم مجاز بودن نمایندگان رسمی در اخذ وجوه مازاد بر ۳ درصد ارزش IF» و « تعیین مسئولیت رسیدگی و داوری در موارد بروز اختلاف با سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و پیش بینی اقدامات تعزیری ، تعلیق و ابطال گواهی نمایندگی ، با متخلفین » در راستای تکمیل دستورالعمل یاد شده به توافقنامه ضمیمه گردیده است.
هموطنان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان  به آدرس www.CPPO.ir  مراجعه نمایند .

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا