جمعی از دانش آموزان یزدی به مناسبت آغاز هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه ها با همراهی مربیان خود از برخی موزه های استان بازدید نمودند.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد، در روز جهانی موزه ها، موزه آیینه و روشنایی و موزه کتیبه های تاریخی یزد میزبان دانش آموزان دبستان دخترانه ریاحین وابسته به موسسه آموزشی ثقلین بودند و در این برنامه ضمن بازدید از آثار و ابنیه تاریخی و بهره مندی از توضیحات کارشناسان، با گوشه ای از پیشینه تاریخی و فرهنگی شهر تاریخی یزد آشنا شدند.

گفتنی است: موزه ها تلفیقی از حافظه انسان ها در طول سالیان متمادی است، ابتکاری مثال زدنی که نیاکان هر ملتی از خود برجا گذاشته اند، این دو خصلت از سال های دور تا به امروز در دیوارهایی به نام موزه محصور گشته و ماندگار شده اند که تاریخ را در خود نگه داشته اند، تاریخی که میراث ما است و افتخارش برایمان پابرجاست.

لازم به ذکر است: پس از بازدید دانش آموزان از موزه های آیینه و روشنایی و کتیبه های تاریخی یزد در مسابقه نقاشی طولی که در محل موزه های مذکور برنامه ریزی گردیده بود شرکت نمودند و در پایان نیز جوایزی به رسم یادبود به آنها اهدا گردید.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا