کارگاه آموزشی ویژه دهیاران روستاهای هدف گردشگری استان توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد و همکاری دفتر امور روستایی استانداری یزد، برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومي، امورفرهنگي و اجتماعي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري يزد محمدرضا نصیری عنوان کرد: این گارگاه آموزشی در روزهای سی ام و سی و یکم اردیبهشت ماه با هدف آشنایی دهیاران روستاهای هدف گردشگری از جاذبه ها و پتانسیل های گردشگری برخی از روستاهای هدف در حوزه استان اصفهان برگزار شد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری این اداره کل افزود: طی برگزاری این کارگاه، دهیاران از روستاهای خرانق، بیاضه، گرمه، عروسان، مهرجان، نصرآباد، مصر و حاجی آباد بازدید نمودند و از امکانات رفاهی که در این روستاها برای گردشگران تدارک دیده شده بود، دیدن کردند.

وی بازدید از اقامتگاه های بوم گردی، کمپ های کویرنوردی و سایر تأسیسات گردشگری در روستاهای مذکور را از دیگر اهداف این کارگاه آموزشی ذکر نمود و خاطرنشان ساخت: آشنایی دهیاران با پتانسیل های موجود در روستاهای استان و همچنین استفاده بهینه از منابع موجود علاوه بر صرفه اقتصادی و ایجاد شغل در منطقه، رونق گردشگری را نیز سبب می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در کارگاه آموزشی دهیاران روستاهای هدف گردشگری، دهیاران توسط مهندس علوی کیا یکی از استادان با تجربه در رشته گردشگری با روشهای بازاریابی، گردشگری و ایجاد تأسیسات گردشگری و اقامتگاه های بوم گردی متناسب با منطقه آشنا شدند تا برنامه ریزی جهت ایجاد تأسیسات گردشگری و رونق مناطق در دستور کار سال جاری که سال خوش آمد به یزد است، قرار گیرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا