مدیر کل دامپزشکی استان یزد اعلام کرد: به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر در حوزه کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر و مشترک بین انسان و دام و بالا بردن سطح بهداشت فراورده های خام دامی، سومین مجمع هماهنگی مدیران کل دامپزشکی منطقه سه کشور در استان یزد برگزار شد.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد اعلام کرد: به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر در حوزه کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر و مشترک بین انسان و دام و  بالا بردن سطح بهداشت فراورده های خام دامی، سومین مجمع هماهنگی مدیران کل دامپزشکی منطقه سه کشور در استان یزد برگزار شد.

دکتر علی اکبر حدادزاده در ادامه افزود: در این جلسه وضعیت منطقه ای بیماری های اپیدمیک از جمله تب برفکی مورد بررسی و کنکاش قرار گرفت و شرکت کنندگان به بیان نظرات و راهکارهای پیشگیری از این بیماری در سطح منطقه پرداختند.

وی همچنین اظهار داشت: علاوه بر موضوع مهم تب برفکی، سایر مباحث از جمله وضعیت بهداشت شیرخام، ایجاد فروشگا ههای عرضه مواد خام پروتئینی (سوپر پروتئین ها)، مشکلات مرتبط با مسئولین فنی واحدهای تحت نظارت دامپزشکی و موضوعات اداری دامپزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این مقام مسئول تصریح کرد: منطقه سه دامپزشکی کشور مجموعه ای از استان های شمال شرق، شرق، جنوب شرق و همچنین مرکز کشور هستند که بخش وسیعی از مرزهای استراتژیک شرق و مرکز کشور را شامل می شود. مطمئنا تصمیمات اتخاذ شده در این مجمع می تواند تأثیر مستقیم در سلامت جمعیت دام کشور و ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه خواهد داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا