مراسم تجلیل از"دکترامیدرضا کارگر"مدیرکل پزشکی قانونی استان و "مهناز شفیعیه" کارشناس اسناد اداره کل پزشکی قانونی در روز دوشنبه 3خرداد ماه 95 در محل اداره کل پزشکی قانونی برگزار شد.
مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان در این دیدار با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری از اسناد، اهتمام مدیرکل و کارشناسان اداره کل پزشکی قانونی را در رعایت اصول بایگانی مورد تقدیر قرار داد و گفت: چیدمان و نحوه نگهداری اسناد در این اداره کل به استاندارد های تعریف شده است و این شیوه کار می تواند الگو برای سایر ارگان ها باشد.
پاک طینت در ادامه با توضیح مختصری از وظایف مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان گفت: متاسفانه فرهنگ کتابت در جامعه جایگاه خود را پیدا نکرده است و متکی به فرهنگ شفاهی هستیم که این موضوع آسیب های خاص خود، از جمله عدم ماندگاری مطالب و همچنین عدم انتقال صحیح به نسل بعد را در پی دارد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان در ادامه جلسه با بیان وظایف و حیطه کاری پزشکی قانونی گفت: بنا به حساسیتی که اسناد و پرونده های این اداره کل دارند، تلاش کرده ایم مطابق با استانداردهای موجود و براساس آیین نامه های ابلاغی از سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور بایگانی خود را طبقه بندی و حفاظت نماییم و علی رغم در بر داشتن هزینه های نسبتا بالا، سعی کرده ایم ایمنی در سطح قابل قبولی را در مخازن خود داشته باشیم.
دکترکارگر همچنین از نگاه خاص همکاران و کارشناسان خود به بخش بایگانی و اسناد تشکر کرد و گفت: خوشبختانه حساسیت های لازم در همکاران این بخش وجود دارد و ما در بایگانی اسناد و طبقه بندی آن ها کاملا به روز هستیم.
گفتنی است بایگانی اداره کل پزشکی قانونی استان در اواخر سال 94 از طرف این مرکز مورد ارزشیابی قرار گرفت که از مجموع 81هزار و 556 برگ سند، تعداد 10هزار و221 برگ در قالب 2هزار و 45پرونده به مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان منتقل شده است و مراحل فهرست نویسی و آرشیو را طی می کند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا