همایش قدردانی از جانبازان خاتم عصر روز سه شنبه با خضور مدیرکل بنیاد شهید استان یزد و مسئولان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در این همایش با اشاره به اینکه جانبازان نماد ایثار و بردباری در جامعه هستند گفت: فرهنگ ایثار و شهادت را باید در جامعه گسترش دهیم.
احمد ابراهیمی روز سه شنبه در همایش جانبازان شهرستان خاتم نقش ایثارگران را مهم خواند و افزود: آرامش امروز جامعه مدیون رشادت و بزرگواری شهیدان و ایثارگران است.
وی اظهار کرد: تهاجم فرهنگی امروزه با استفاده از فناوری های نوین موجب آسیب زدن به فرهنگ جامعه خواهد شد و مردم بخصوص جانبازان باید در این زمینه هوشیار باشند و در مقابل تهاجم فرهنگی ایستادگی کنند.
این مسئول وظیفه ای که بر دوش جانبازان نهاده شده است را سنگین خواند و ادامه داد: نقشی که جانبازان پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی کردند ستودنی است زیرا اقتدار امروز ایران به خاطر رشادت های شهدا و جانبازان است.
وی ایستادگی در مقابل دشمنان را امری ضروری و واجب خواند و خاطرنشان کرد: جانبازان بالاترین مرحله ایثار را تجربه کرده اند و در مقابل دشمنانان ایستادند و این ایستادگی همچنان باید ادامه داشته باشد.
امام جمعه هرات مرکز شهرستان خاتم نیز در این همایش با اشاره به رشادت ها و دلاوری های حضرت ابوالفضل(ع) آن را الگویی برای مردم دانست و یاداور شد: خداوند مقام بسیار بالایی را برای ایثارگران در نظر گرفته است.
حجت الاسلام محمد علی جعفری خاطرنشان کرد: اگرچه جانبازان هیچگونه چشمداشتی ندارند اما وظیفه مسئولان و مردم است تا در حق این بزرگمردان کوتاهی نکنند.
وی اضافه کرد: دشمنان امروز هم دست از تجاوز برنداشته اند و در همه کشورهای اسلامی نفوذ پیدا کرده اند که دخالت آنها در این امور بسیار آشکار است.
این مسئول اظهار کرد: همه ملت مدیون شهدا و جانبازان هستند و هنوز هم جانبازانی داریم که روی تخت های بیمارستان رسیدگی به آنان سخت است اما خانواده های جانبازان این سختی را تحمل کرده و با جان و دل انجام می دهند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگزان استان یزد همچنین در ادامه حضور در شهرستان خاتم به همراه محمد محمودی معاون فرماندار خاتم از خانواده دو جانباز شهرستان دیدار کرد.
شهرستان خاتم در دوران هشت سال دفاع مقدس 114 شهید و 220 جانباز به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.
خاتم با 45 هزار نفر جمعیت در فاصله 240 کیلومتری یزد واقع شده است.









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا