معاون مركز تحقيقات استراتژيك كشور تركيه گفت : دنياي اسلام در حال گذراندن دوره حساس و سختي از دوره تاريخ اسلام به دليل بروز جنگها در منطقه است و اجراي سياستها در جهان اسلام روند صلح جويانه ندارد.

، صبح سه شنبه چهارم خرداد ماه هفتمين كنفرانس مجمع جهاني   اسلام با حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد، استاندار يزد، معاونان و مشاوران استاندار ، مديركل حوزه استاندار، مديركل دفتر مطالعات سياسي و بين المللي جمهوري اسلامي ايران، يادگار سومين شهيد محراب آيت الله شهيد صدوقي (ره)، جمعي از مسئولان و مديران استان، انديشمندان، رجال سياسي، اسلام شناسان و رؤساي مراكز توليد فكر كشورهاي جهان اسلام در تالار خيام هتل صفاييه يزد برگزار شد.
معاون مركز تحقيقات استراتژيك كشور تركيه(تاسام) در این کنفرانس اظهار داشت : اسلام دين صلح، تفكر و تدبر است اما ما در اجرا و عملي كردن سياستهاي اسلام درست عمل نكرده ايم و در اين زمينه بايد از خود انتقاد كنيم.
«مرات بيلهام» ادامه داد: تحمل يكديگر و همكاري متقابل با هم بسيار سودمندتر از جنگ است و اين وظيفه عالمان ديني و حاكمان كشورهاي اسلامي است كه آن را رواج دهند.
وي افزود : مردم بايد در صلح زندگي كنند، در مورد صلح صحبت كنند و زباني صلح آميز داشته باشند كه متأسفانه در حال حاضر اين صلح و آرامش در منطقه كمتر وجود دارد.
بيلهام نبود اتاق هاي فكر در كشورهاي اسلامي را از كمبودهاي اين حوزه دانست و تصريح كرد: اتاق فكرها سازمانهاي نهادينه جامعه مدني هستند كه پيام ما را به دولتها مي دهند و روابط سياست خارجي را بهبود مي بخشند.
معاون مركز تحقيقات استراتژيك تركيه در پايان سخنان خود يادآور شد: متأسفانه در حال حاضر سرنوشت انسانها در منطقه در خطر است، سوريه زخمهاي بسياري برداشته و خونهاي بسياري در اين كشور به زمين ريخته شده است و اين روند همچنان ادامه دارد كه كشورهاي جهان اسلام بايد براي جلوگيري از جنگ و خونريزي در این کشور و منطقه تدبيري بيانديشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا