مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به آسیب‎‎های فراوان اجتماعی و بیماری‌‌های شایع در جامعه، خواستار تلاش مجدانه برای تبدیل ورزش به یک فرهنگ عمومی در این استان شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ، مسعود شریعتی" در اولین نشست مسئولان روابط عمومی هیات‎‎های ورزشی استان در سال جاری که شب گذشته به میزبانی هیات تنیس روی میز استان در هتل تهرانی برگزار شد، با قدردانی از فعالیت‎‎های یکساله روابط عمومی‌‌های هیات‎‎های ورزشی، اظهار کرد: ورزش به نوبه‌‌ی خود به عنوان یک رسانه قوی در دنیا مطرح است به نحوی که سایر حوزه‎‎ها همچون صنعت برای توسعه فعالیت‎‎هایشان از این رسانه بهره می‎‎گیرند ولی متاسفانه در کشورمان بنا به محدودیت‎‎های موجود در کشورهای جهان سومی، همچنان ورزش به دنبال حمایت صنایع است.

وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی‎‎های ورزشی در این شرایط نقش بسیار خطیری دارند و یکی از پارامترهایی که باید در افق دید روابط عمومی‎‎ها باشد برندسازی رشته‎‎های ورزشی خود در جامعه با نشان دادن توانمندی‎‎ها و ظرفیت‎‎های ورزشکاران و مربیان و فعالان آن ئرزش است.

شریغتی گفت: در این صورت نه تنها صنایع بلکه خانواده‎‎ها نیز به سمت ورزش خواهند آمد و ورزش نیز در سبد کالای خانوارها مورد توجه خواهد گرفت.

مدیر کل ورزش و جوانان استان با بیان این که متاسفانه هم اکنون قانونی در رابطه با لحاظ بخشودگی و معافیت برای صنایع حامی ورزش وجود ندارد، گفت: به همین دلیل نیز صنایع تمایلی به ورود به بخش ورزش ندارند لذا امیدواریم در برنامه ششم توسعه این نقیصه برطرف شود که چنین توجه‎‎ای نیز نیازمند مطالبه‎‎گری عمومی در جامعه است.

شریعتی به ماده 53 نیز اشاره کرد و گفت: دستگاه‎‎های دولتی مجاز به هزینه کرد یک درصد از اعتبارات خود در بخش ورزشی هستند که امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرایی و توجه به این مهم، یزد در این مقوله پیشتاز کشور باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا