استاندار یزد عصر پنج شنبه ششم خردادماه در هفتمین نشست استانداران منطقه پنج کشور به میزبانی خراسان شمالی گفت : مناطق پنج کشور دارای پتانسیلها و ظرفیتهای بالایی هستند و بالفعل کردن تمام ظرفیت های این مناطق نیازمند برنامه ریزی طولانی مدت و همفکری وهمیاری دولت و مدیران است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ هفتمین نشست استانداران منطقه پنج کشور و روسای اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی منطقه پنج کشور ، روز پنج شنبه ششم خردادماه با حضور استانداران استانهای یزد، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی  به میزبانی استانداری خراسان شمالی برگزار شد .
"سیدمحمد میرمحمدی" در این نشست اظهار داشت: از مهمترین نقاط قوت مناطق پنج کشور وجود خطوط ریلی و جاده ای ، مناطق ویژه اقتصادی، وجود فرودگاههای بین المللی ،جاذبه های گردشگری و حضور گردشگران خارجی می باشد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه تمام ظرفیت های منطقه پنج کشور یک فرصت تلقی می شود، افزود : وجود چنین ظرفیتهای بالای مناطق پنج کشور می طلبد تا با برنامه ریزی طولانی مدت در ارتباط با مواد معدنی، محصولات و اقتصاد بتوانیم به ثبات بازار دست یافته و با اقدامات زیر بنایی که نفس توسعه است، این امور را به سرانجام برسانیم.  
استاندار یزد  با بیان اینکه سهم اعتبارات استان یزد از سفر رییس جمهوری به این استان برای سالهای 94 و 95 در حوزه خطوط ریلی 429 میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: حمل ونقل به زیر ساختی برای رسیدن به اهدافی همچون صادرات، واردات، گردشگری و افزایش آمار توریست تلقی می شود که اختصاص این مقدار از اعتبارات برای استان یزد یک فرصت مهم و گام موثر جهت افزایش خطوط ریلی و پیشرفت و توسعه همه جانبه با سایر استان ها محسوب می گردد..
میرمحمدی با اشاره به تولید کاشی و سرامیک مازاد بر نیاز در استان یزد ، افت ساخت و سازهای داخلی و کاهش مصرف داخلی همچنین کاهش صادرات با توجه به شرایط کشورهای وارد کننده را از عوامل مهم نبود بازار برای این محصولات  دانست .
وی کم توجهی به موضوع بازاریابی را از مشکلات مهم در عرصه تولید و خدمات دانست و ادامه داد : برای ارائه خدمات و تولید محصول باید ابتدا به دنبال مشتری و بازاریابی بود که صورت مطلوب آن تولید سفارشی است .
عالی ترین مقام اجرائی استان تصریح کرد : با تربیت نیروهای بازاریاب ، ایجاد بازارهای مطمئن و حفظ بازارهای موجود می توانیم با کشورهای آسیای میانه ، حاشیه خلیج فارس و خاورمیانه ارتباط موثرتری داشته باشیم و از ظرفیت های موجود حداکثر استفاده را ببریم .
میرمحمدی با اشاره به ظرفیت بالای منطقه پنج کشور در زمینه گردشگری ، عنوان کرد : وجود نعمتهای طبیعی، بناهای تاریخی ، میراث فرهنگی ، معماری و بافت های منحصر به فرد در دنیا از جمله این ظرفیت هاست .
وی ادامه داد : در استان یزد در سه سال اخیر ، ظرفیت گردشگران از نظر تعداد سه برابر و از نظر ماندگاری پنج برابر شده است .
استاندار یزد با اشاره به وجود بندر خشک برای پشتیبانی از مناطق دریایی گفت : نگه داری و صحت  کالا تا مقصد  و جلوگیری از پیشامد مشکلات مناطق دریایی از اهداف تاسیس این بندر است .
میرمحمدی در پایان سخنان خود اظهار داشت :  برگزاری نشست های منطقه پنج کشور بسیار تاثیر گذار بوده و موجب معطوف شدن توجه ریاست جمهور به پتانسیل ها ، چالش ها و ضرورت های سرمایه گذاری در این مناطق شده است و امیدواریم با همفکری و هم اندیشی بیشتر، شاهد پیشرفت شتابان این مناطق باشیم .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا