معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار بر ضرورت مشاركت مردم، خيرين و تشكلهاي غيردولتي در ساماندهي مناطق ويژه اجتماعي استان تأكيد كرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، روز شنبه هشتم خرداد ماه اولين جلسه كارگروه ارتقاء اجتماعي، فرهنگي و سلامت ستاد بازآفريني شهري پايدار استان در مناطق ويژه اجتماعي به رياست معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار و حضور مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري و اعضاي اين كارگروه در سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در اين جلسه به تأكيدات  مقام معظم رهبري مبني بر مقابله با آسيب هاي اجتماعي از جمله بحث حاشيه نشيني اظهار داشت: لازم است همه ما در چارچوب سياستهاي نظام جمهوري اسلامي ايران، رهنمودهاي مقام معظم رهبري و برنامه هاي دولت تدبير و اميد در راستاي ساماندهي آسيبهاي اجتماعي تلاش كنيم.
«محمدعلي طالبي» ادامه داد: تشكيل كارگروه ارتقاء اجتماعي، فرهنگي و سلامت و عنوان ستاد بازآفريني شهري پايدار استان نشان دهنده نگاه جامعي است كه امروز به مقوله ساماندهي مناطق ويژه اجتماعي و بافتهاي فرسوده در كشور مي باشد و اگر اين نگاه را از سالها قبل داشتيم اكنون شاهد مشكلات و آسيبهاي اجتماعي و شكل گيري چنين سكونتگاههاي غيررسمي نبوديم.
وي افزود : اين مهم  بايد مدنظر قرار گيرد كه سرمايه گذاري در مناطق ويژه اجتماعي در حقيقت سرمايه گذاري براي تمام جامعه است و اگر بتوانيم بخشي از آسيبهاي اجتماعي در اين مناطق را برطرف يا از بروز آن جلوگيري كنيم كل جامعه تحت تأثير اين اقدام قرار مي گيرد و توانسته ايم از وقوع بسياري جرائم در سطح جامعه جلوگيري كنيم.
طالبي خاطرنشان كرد: نكته مهم تر از ساماندهي مناطق ويژه اجتماعي بحث پيشگيري است و توجه به اينكه با مديريتي كه قرار است دنبال و انجام شود از ايجاد چنين مناطقي ممانعت گردد تا در آينده شاهد مشكلات كمتري در حوزه آسيبهاي اجتماعي باشيم.
 معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در بخش ديگري از سخنان خود بر همكاري، هماهنگي و ارتباط مستمر و دقيق شوراي برنامه ريزي و توسعه استان، ستاد بازآفريني شهري و كارگروه ارتقاء اجتماعي، فرهنگي و سلامت استان براي تحقق اهداف و برنامه ها در ساماندهي مناطق ويژه اجتماعي استان تأكيد كرد.
وي با بيان اينكه تجربه نشان داده است جائيكه زمينه مشاركت مردم فراهم شود ضريب موفقيت كار افزايش مي يابد خواستار مشاركت مردم، خيرين و تشكلهاي مردم نهاد براي كمك به دولت در رفع نيازهاي مناطق ويژه اجتماعي از جمله ساخت مسجد،حسينيه، مدرسه و كتابخانه شد.


تغيير و تحول محسوس در مناطق ويژه اجتماعي استان


«مجيد جواديان زاده» مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري نيز در ابتداي اين جلسه ضمن ارائه گزارشي از فعاليتهاي انجام شده در مناطق ويژه اجتماعي استان اظهار داشت: خوشبختانه اين مناطق مورد توجه ويژه تمام دستگاهها قرار گرفته است و شاهد تغيير و تحول محسوس در مناطق ويژه اجتماعي استان و كاهش آسيبهاي اجتماعي در اين مناطق بوده ايم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا