این پیرمرد را ببینید او چرا او را بهترین ا می دانند؟

 

 این عکس هایی که می بینید شاید در نگاه اول پیرمردی به نظر برسه که برای امرار معاش گدائی می کنه،

 

این مرد ۹۹ سال دارد نامش دوبریو دوبرو است. این مرد شنوایی خود را در جنگ جهانی دوم از دست داد و باقی عمرش را به پیاده سفر کردن گذرانده‌است. دوبریو هر روز ۲۵ کیلومتر پیاده سفر می‌کند و لباس‌ها و کفش‌هایش را خودش با دست خودش درست می کند. پیرمرد مهربان  وقتی تصمیم گرفت برای گدایی سفر کند  از روستای خود در سوفیا ی بلغارستان شروع کرد

موضوع مهم این بود که دوبریو برای خودش گدایی نمی‌کند. او زندگیش را با ۸۰ بورو حقوق بازنشستگی اش می گذراند. تمام پولی را که او در طول عمرش از گدایی جمع کرده‌بود حدود ۴۰هزار یورو بود که به یتیم‌خانه‌ای اهدا کرد که توانایی پرداخت قسط‌هایش را نداشت و هیچ پولی برای خود نگه نداشت تمام پولش در این سالها را به یتیم‌ها  اختصاص داد. او به قصد کمک به یتیم ها سفر خود را شروع کرد و در طول این سالها این مبلغ را برای آنها جمع کرد.

 

این پیرمرد فقیر بهترین انسان دنیا شناخته شد چون بخشنده ترین و مهربان ترین انسان جهان بود. او کسی است که هیچ گونه خودخواهی ندارد و در قبال کاری که می کند هیچ توقعی ندارد. دوبریو  را به عنوان پدر ناشنوای یک یتیم خانه می شناسند.

بعضی‌ها او را بابانوئل مقدس می‌نامند که امسال ۱۰۰ ساله می‌شود. بابانوئل فقیرنشان داد که می‌توان بهترین کارها را بدون خودخواهی انجام داد بدون اینکه کمترین انگیزه‌ خودخواهانه داشته باشد. او در همه جا معروف به پدربزرگ مهربان شده است و خودش از زندگی اش راضی وخوشحال است.

 

اگر دنبال الگو برای بهتر بودن هستیم این هم یک نمونه دیگر اگر تمام دنیا فقط کمی مثل پدربزرگ مهربان می‌شدند دنیا چه جای قشنگی برای زندگی می‌شد. هنوز دنیا از انسان های خوب خالی نشده است! این پیرمرد بیشتر از هرچیزی این بیت فردوسی را در دنیای واقعی تداعی می کند:

                         

 

                               فریدون فرخ فرشته نبود          زمشگ و ز عنبر سرشته نبود

                           به داد و دهش یافت آن نیکویی    تو داد و دهش کن فریدون تویی

 

 

 

(نقاشي دوبریو دوبرو برروي ساختمان يتيم خانه اي دربلغارستان)

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا