معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، از حذف آموزش هاي موازي با بخش خصوصي در مراكز آموزش فني و حرفه اي دولتي در سال جاري خبر داد.

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، از حذف آموزش هاي موازي با بخش خصوصي در مراكز آموزش فني و حرفه اي دولتي در سال جاري خبر داد.

     به گزارش روابط اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان یزد، محمدامين سازگارنژاد، معاون وزير و رييس اين سازمان در نشست خبري با خبرنگاران رسانه هاي ارتباط جمعي بر اهميت مهارت آموزي و رسالت مهم اين سازمان به عنوان مجري مهارت آموزي تأكيد و بيان داشت: امروزه در دنيايي زندگي مي كنيم كه افراد به دنبال ساختن دنيايي اختصاصي براي خود در همه ابعاد اقتصادي اجتماعي و... هستند و ارتباطات و مهارت براي اين امر الزامي است.

وي با اشاره بر سرعت تكثير اطلاعات در دنياي جديد بيان داشت: اين امر اهميت مهارت آموزي و شناخت در ايران امروز و فردا را نشان مي دهد.

 معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي مأموريت اصلي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور را آموزش و پژوهش خواند و اعلام كرد: در سال جاري آموزش هاي موازي يا همان آموزش هايي كه توسط بخش غير دولتي مي تواند انجام گيرد از حيطه سازمان آموزش فني و حرفه اي خارج شده و هزينه و وقت آن مصروف رشته هايي مي شود كه بخش خصوصي توانايي فعاليت در آن را ندارد.

 محمد امين سازگارنژاد بيان داشت: در سند چشم انداز 20 ساله و اهداف بالا دستي، جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از كشورها براي حل معضل بيكاري مد نظر است و همين نگاه كار و تلاش مضاعفي را مي طلبد. در همين راستا در قانون برنامه پنجم و ششم توسعه به مهارت آموزي و اشتغال جايگاه ويژه اي اختصاص داده شده است.

 رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور،در ادامه به فرمايشات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) اشاره كرد و نامگذاري سال 1395 به عنوان سال«اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل»را دليلي بر تحقق اصل 44 قانون اساسي و فعال نمودن بخش خصوصي و درون زا شدن بخش اشتغال در نظام دانست.

 وي ضمن تأكيد بر دغدغه هاي وزير محترم تعاون كار و رفاه اجتماعي در خصوص بيكاري، اشتغال و مهارت آموزي به چابك سازي سازمان اشاره كرد و بيان داشت: در همين راستا چارت سازمان از 23 مجموعه مديريتي به 12 مجموعه با مكاتبات صورت گرفته با سازمان مديريت و برنامه ريزي تقليل يافته است.

 محمد امين سازگارنژاد با اشاره به هزينه هاي بالاي آموزش هاي مهارتي بيان داشت: هوشمندسازي هزينه ها روح اقتصاد مقاومتي است كه الگوهاي هوشمندسازي براي اجراي برنامه هاي اثربخش اين سازمان در حال اجرا است و اميدواريم كه نتايج بسيار خوبي حاصل شود.

 معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور ، مهارت آموزي را جزء اهداف اصلي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور خواند كه آنها را عبارت از آموزش مهارت هاي لازم براي زندگي، مهارت هاي مورد نياز بازار كار و اجراي مهارتهاي نو با همكاري سازمان هاي مرتبط و آموزش به بيكاران جوياي كار و ورود آنها به بازار كار بيان كرد.

 وي بيان داشت: براي ارائه آموزش هاي منطبق با نياز جامعه و بازار كار به بخش هاي مختلف آماده ايم تا در مشاغل و مهارتهاي مورد نياز استاندارد هاي لازم را تدوين و به روزرساني نماييم كه همكاري همه نهادهاي حقيقي و حقوقي در تحقق اين هدف ضروري است.

 محمد امين سازگارنژاد در ادامه از برگزاري هفدهمين مسابقات ملي مهارت در پاييز سال جاري در رشته هاي متعدد مهارتي خبر داد.

 وي بيان داشت: به منظور حضور مؤثر در مسابقات جهاني مهارت سال 2017 كشور ابوظبي تشكيل تشكل هاي صنفي برگزيدگان مسابقات ملي و جهاني مهارت با هدف بهره گيري از ظرفيت ها و تجارب مدال آوران مسابقات پيشين در دستور كار قرار گرفت كه در اين راستا در دو استان اصفهان و البرز اين تشكل ها شكل گرفته است.

وي ادامه داد: در مرداد ماه سالجاري و هفته بزرگداشت ششم مرداد ماه روز ملي؛ كارآفريني و آموزش هاي فني و حرفه اي، پنجمين همايش ملي و چهارمين همايش بين المللي مهارت آموزي و اشتغال برگزار مي شود.

در پايان، رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور بيان داشت: با وجود تحريم ها و به تبع آن محدود شدن فرصت ها ما توانسته ايم زيرساخت هايي براي مهارت آموزي در دنياي گسترده امروز فراهم كنيم.

وي در ادامه ضمن تشكر از حضور و اهميت دادن رسانه ها به موضوع آموزش و مهارت اظهار اميدواري كرد : با همكاري رسانه ها بتوان جايگاه مهارت در خانواده ها را افزايش داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا