استاندار يزد عصر يكشنبه نهم خرداد ماه در ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خميني (ره) گفت: ضروري است انديشه ها، آرمانها، رفتار و ويژگي هاي حضرت امام (ره) را به درستي به نسل نوجوان و جوان منتقل كنيم.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، ستاد استاني بزرگداشت 27 سالگرد ارتحال ملكوتي حضرت امام خميني (ره) و 53 سالگشت قيام خونين 15 خرداد با حضور استاندار يزد، معاونان استاندار، فرمانداران شهرستانهاي مهريز و ابركوه، مديركل دفتر اموربانوان و خانواده استانداري، مشاور اطلاع رساني و روابط عمومي استاندار، رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي و اعضاي اين ستاد در تالار انديشه استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در اين جلسه ضمن گراميداشت ياد و خاطره معمار كبير انقلاب اسلامي و شهداي قيام خونين 15 خرداد اظهار داشت : حضرت امام خميني (ره) امام اخلاق، عرفان، صلابت، كرامت، فقاهت، شهامت، صداقت، تواضع، مناعت طبع و دين داري بود و رمز ماندگار ياد و خاطره حضرت امام (ره) مردم داري ايشان بود.
"سيدمحمد ميرمحمدي" ادامه داد: سالگرد ارتحال حضرت امام خميني (ره) فرصت مغتنمي است كه ما بتوانيم انديشه ها، آرمانها و ارزشهاي معمار كبير انقلاب اسلامي را به درستي و شايستگي به نسل جوان منتقل كنيم.
وي ادامه داد:  حضرت امام(ره) ارزشهاي ديني و اسلام ناب محمدي را در جامعه احياء كرد كه هيچ چيزي ارزشمندتر از اينها نيست و مردم ايران در سال 42 به فرمان حضرت امام (ره) به عنوان يك مرجع ديني با دل و جان گوش فرا دادند و انقلاب اسلامي با اعتقاد به مباني ديني و عشق مردم به اسلام به پيروزي رسيد.
ميرمحمدي خاطرنشان كرد: پيام حضرت امام خميني (ره) صادركردن اسلام حقيقي و ارزشهاي انقلاب اسلامي به سراسر جهان بود و به همين دليل ابرقدرتهاي دنيا نگران شدند و از آغاز انقلاب تاكنون عليه نظام جمهوري اسلامي ايران توطئه و تلاش مي كنند چهره ايران و انقلاب اسلامي را به مردم جهان نادرست نشان دهند و دنيا را نسبت به اسلام و ايران بدبين كنند كه به لطف خدا تاكنون فعاليتهاي آنها نتيجه معكوس داده است.


سبك زندگي حضرت امام (ره) را الگو قرار دهيم


عالي ترين مقام اجرايي استان در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: لازم است همه ما به ويژه نسل نوجوان و جوان با آثار، آرمانها و انديشه هاي حضرت امام خميني (ره) آشنا شويم و سبك زندگي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران از جمله ساده زيستي، بزرگواري، تدبير و ابتكار، تيزبيني و تيزهوشي و معنويت و عبادتهاي ايشان را براي خود الگو قرار دهيم.
وي ادامه داد : بايد با روشهاي مطلوب و تأثيرگذار و به زبان خود جوانان انديشه ها  و آرمانهاي حضرت امام (ره) را معرفي كنيم و بتوانيم انديشه هاي ايشان را براي نسل آينده به درستي تبيين نمائيم.
ميرمحمدي تصريح كرد: شايسته نيست به هيچ وجه از انديشه ها و سخنان حضرت امام خميني (ره) در ارتباط با مقاصد سياسي، گروهي و شخصي خاص استفاده شود و لازم است حرمت بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران را پاس بداريم و آرمانهاي ارزشمند حضرت امام (ره) را محدود به برداشتهاي گروهي نكنيم.
استاندار يزد ادامه داد : در اين رابطه ضروري است در مراسمهاي بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خميني (ره) كساني براي سخنراني در اين مراسمها دعوت شوند كه حرفشان حرف اسلام باشد و از طرفداران واقعي حضرت امام (ره) باشند و آرمانهاي ايشان را پاسداري كنند.
وي افزود: امكان ندارد كسي كه ديروز  حضرت امام (ره) را قبول نداشته امروز بتواند انديشه هاي ايشان را تبيين كند و اين ارزشها را به نسل جوان معرفي كند.
ميرمحمدي با بيان اينكه مقام معظم رهبري پس از رحلت حضرت امام خميني (ره) تا امروز با تدابير ارزشمند و تيزهوشي هميشه كشتي نظام جمهوري اسلامي را به صورتي هدايت كرده اند كه در تعادل مسير خود را سپري كند خاطرنشان كرد: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامي هر حركت و حرفي كه در ارتباط با ايجاد تفرقه و اختلاف و خلاف اسلام و نظر حضرت امام (ره) باشد بايد مورد سرزنش و نكوهش قرار گيرد.
استاندار يزد در پايان سخنان خود با اشاره به حضور منظم هيأتهاي مذهبي در مراسمهاي مختلف عزاداري گفت : از اينكه هيأتهاي مذهبي به زيبايي جوانان را جذب اسلام و حضرت امام حسين (ع) كرده اند لذت مي برم و لازم است در اين مراسمها براي تبليغ دين اسلام به شيوه اي درست تلاش شود و فلسفه قيام حضرت امام حسين (ع) ، شهادت ائمه اطهار و زندان رفتن آنها در مبارزه با ظلم ستيزي و حق خواهي در برابر حكومتهاي ستمگر به شايستگي براي نسل جوان تبيين شود.
گفتني است در ابتداي اين جلسه هر يك از اعضاي ستاد و مسئولان كميته ها گزارشي از اقدامات انجام شده براي هر چه باشكوه تر برگزار شدن مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال ملكوتي حضرت امام خميني (ره) و سالگشت قيام خونين 15 خرداد ارائه دادند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا