مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری یزد گفت : ایجاد یک شبکه تخصصی ارتباطی در حوزه زنان و خانواده بین سازمانهای مردم نهاد به منظور تعامل و هم افزایی بیشتر تشکل های مردمی با یکدیگر و با نهادهای دولتی ضروری است .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، روز دوشنبه دهم خردادماه ، جلسه بررسی راهکارهای سازمانهای مردم نهاد در حوزه بانوان وخانواده با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری و نمایندگان سازمان های مردم نهاد استان در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد .
"فخر السادات خامسی هامانه" در این نشست عنوان کرد : سازمان های مردم نهاد بازوان اجرایی نهادهای دولتی هستند و در نظام مردم سالار دینی می توانند ناظر بر اجرای صحیح قوانین باشند .
وی ادامه داد : تشکل های غیردولتی  با توجه به مردمی بودن و اعتمادی که مردم به آنها دارند ، مطالبات و خواسته های مردم را در حوزه های مختلف به نهادهای دولتی انعکاس می دهند و در بین جامعه و نهادهای دولتی فرهنگسازی می کنند .
خامسی هامانه همکاری تخصصی و شبکه ای سازمان های مردم نهاد در حوزه بانوان و خانواده را از مهمترین اولویت دفتر امور بانوان وخانواده استانداری عنوان و بیان کرد : ایجاد شبکه های ارتباطی میان سازمان های مردم نهاد و نهادهای دولتی با توان و هم افزایی بیشتر منجر به دستیابی به اهداف مشترک دولت و جامعه مدنی خواهدشد .
مدیر کل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری افزود : در استان یزد پتانسیل و ظرفیت هایی از جمله پررنگ بودن اعتقادات مذهبی و سنتی ، سیستم قوی آموزشی و پرورش نسل نخبه وجود دارد که می توان از این پتانسیل ها برای کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه خانواده و زنان بهره برد .
خامسی وجود نیت خیرخواهانه در بین مردم استان یزد را یکی دیگر از پتانسیل های موجود در این استان نام برد و اوج آن را در تاسیس تشکل های مردم نهادی دانست که بدون انگیزه اقتصادی سعی در حل مشکلات مردم دارند .
وی ورود آسیب های اجتماعی به حوزه زنان را پیامد جامعه مدرن عنوان و تصریح کرد : در حال حاضر با آسیب هایی در این حوزه روبرو هستیم که تا پیش از این مشکلات مردانه تلقی می شد و درحوزه زنان راهی نداشت.
خامسی با اشاره به آسیب های متوجه زنان خانه دار ، خاطر نشان کرد : اشتغال ، استقلال مالی ، خشونت خانگی ، کمبود امکانات رفاهی و تفریحی از جمله آسیب های اجتماعی موجود در حوزه زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست  است که مهمترین راهکار برای پیشگیری از این آسیب ها ، افزایش سطح آگاهی و توانمند سازی بانوان در مسائل اجتماعی ، فرهنگی و حقوقی ، همچنین تشویق آن ها به حضور و نقش آفرینی در اجتماع و تقویت کار گروهی و جمعی در بین زنان است .
مدیر کل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری در پایان سخنان خود خواستار گسترش کمی و کیفی سازمانهای مردم نهاد با محوریت زنان و خانواده در استان شد.
گفتنی است در پایان این مراسم ،  از همکاری برخی از سازمان های مردم نهاد در طرح پویش رسانه ای خانواده با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا