یزدفردا"کیانوش رستمی در مسابقات جام فجر 2 کیلوگرم رکورد دوضرب و یک کیلوگرم رکورد مجموع جهان را ارتقا داد و برای حریفان خود در المپیک خط و نشان کشید.

به گزارش ایسنا، کیانوش رستمی در مسابقات وزنه برداری جام فجر که گزینشی المپیک محسوب می شود، موفق به رکورد شکنی در حرکت دوضرب در دسته 85 کیلوگرم شد.

رستمی پس از مهار وزنه 210 کیلوگرم ، برای دومین حرکت 220 کیلوگرم را درخواست کرد تا 2 کیلوگرم رکورد دوضرب جهان را ارتقا دهد و توانست آن را مهار کند.

او با بلند کردن این وزنه، رکورد مجموع جهان که 394 کیلوگرم بود را نیز یک کیلوگرم ارتقا داد.

رکورد دوضرب جهان 218 کیلوگرم بود که یانگ ژانگ از چین در سال 1998 این رکورد را به ثبت رسانده بود.

کیانوش رستمی در مسابقات جهانی 2015 نیز با درخواست وزنه 219 کیلوگرم به رکورد دوضرب جهان حمله کرده بود اما ناموفق مانده بود.

او مدتی قبل در تمرینات، وزنه 220 کیلوگرم را بالای سر برده بود. 
بیوگرافی
 
کیانوش رستمی در سال ۱۳۷۰ در شهرستان کرمانشاه به دنیا آمد.

وی از جمله ورزشکاران افتخار آفرین ایران در رشته وزنه‌برداری است. کیانوش در المپیک 2012 لندن اولین مدال کشورمان را به دست آورد.

رستمی، خرداد ۱۳۸۹ در بلغارستان موفق شد، روی سکوی نخست رقابت‌های جوانان جهان بایستد.

  • رستمی برنز المپیک را کسب کرد

وی سپس در وزن ۷۷ کیلوگرم مسابقات جهانی 2010 آنتالیا به روی تخته رفت و مدال برنز یک‌ضرب جهان را به گردن آویخت. در دوضرب پنجم شد و در مجموع نیز در رده چهارم قرار گرفت.

کیانوش رستمی در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ میلادی موفق به کسب نشان نقره مسابقات قهرمانی آسیا شد.

همچنین در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۱۱ در شهر پاریس فرانسه به مدال طلا دست یافت و به عنوان نماینده ایران در رقابت‌های المپیک 2012 لندن حضور داشت.

در نخستین تجربه المپیکی خود، در شهر لندن انگلستان به روی تخته رفت و با ۱۷۱ کیلوگرم در یک ضرب، ۲۰۹ کیلوگرم در دو ضرب و مجموع ۳۸۰ کیلوگرم پس از وزنه‌برداران لهستان و روسیه، موفق به دریافت مدال برنز شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا